• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99011809207
  • منبع : نمایندگی همدان

بانوان مریانجی «ماسک» تولید می‌کنند

بانوان مریانجی «ماسک» تولید می‌کنند

ایسنا/همدان مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(علیه‌السلام) شهر مریانج همدان از فعالیت ۲۰ بانوی عضو این کانون برای تهیه ماسک، گان و کاورهای بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها خبر داد.

حسن مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این خبر بیان کرد: ۲۰ نفر از بانوان عضو کانون فرهنگی هنری امام صادق(علیه‌السلام) شهر مریانج در مسجد جامع این شهر در حال تولید ماسک، گان و کاورهای بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها هستند.

وی با بیان اینکه کروناویروس این مهمان ناخوانده، تلنگری بود که شاهد ازخودگذشتگی، فداکاری و وحدت مردم و تلاش برای شکست ویروس باشیم، تصریح کرد: بانوان عضو کانون امام صادق(علیه‌السلام) با اقدامی جهادی با آوردن چرخ‌های خیاطی خود از منازل به فضای کانون و راه اندازی کارگاه خیاطی از چهارم فروردین ماه، خالصانه، عاشقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در حال تولید ماسک، گان و کاورهای مورد استفاده برای درگذشتگان هستند تا همگام با دیگر مردم گامی برای شکست کروناویروس در کشور بردارند.

مظاهری با اشاره به اینکه این امر زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و ستاد مبارزه با کروناویروس با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی انجام می شود، خاطرنشان کرد: مسجد جامع شهر مریانج همچنین همزمان با آغاز سال نو اقدام به تهیه و توزیع مواد خوراکی، پوشاک، کفش و پول نقد برای خانواده‌های نیازمند کرد.

وی با اعلام اینکه این مجموعه فرهنگی و قرآنی با ۱۲۰۰ متر فضا و در چهار طبقه احداث شده است، افزود: همزمان با شیوع کروناویروس فضای آموزشی، کتابخانه، خانه دیجیتال و تالار توسط اعضاء کانون ضدعفونی و گندزدایی شد.

مظاهری با اشاره به ساعات فعالیت خواهران در این کانون گفت: ساعات فعالیت واحد خواهران در طول سال از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ است که هر روز با برگزاری کلاس‌های مختلف برنامه های ویژه ای برای خواهران دارد.

وی خاطرنشان ‌کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر موضوعی قرآن، روخوانی، روانخوانی، ترتیل، حفظ، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، خوشنویسی، طراحی، سرود، نقاشی، خیاطی، قصه گویی و تئاتر بخشی از فعالیت ها و کلاس های کانون در بخش خواهران است که سال گذشته برای خواهران درنظر گرفته شده بود.

به گفته مظاهری، برنامه هایی از جمله مسابقه با کتاب در خانه، مسابقه فرهنگی بانوی صبور، پویش ختم حدیث کساء و مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب نیز از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بستر فضای مجازی و از طریق سایت بچه های مسجد برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد درنظر گرفته شده است که اعضای این کانون در این برنامه نیز مشارکت دارند

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اعضای این کانون در شب نیمه شعبان در پویش قرائت سراسری دعای فرج که به نیت تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) و رفع بلایا در نظر گرفته شده است نیز مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha