• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99011809619
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام:

آماده‌باش برای تخلیه روستای باغ کشمیر/ سطح هشدار در صالح‌آباد قرمز است

آماده‌باش برای تخلیه روستای باغ کشمیر/ سطح هشدار در صالح‌آباد قرمز است
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام گفت: با توجه به اینکه از سوی هواشناسی سطح هشدار سیلاب در صالح‎آباد قرمز اعلام شد، اکنون دو اکیپ از نیروهای هلال‌احمر با تجهیزات کامل در این شهرستان مستقر شده‎اند.

سعید شیری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در شهرستان صالح‌آباد بارش‎هایی به صورت پراکنده گزارش شده است، بنابراین با اعلام هشدارهای هواشناسی، اکیپ پشتیبانی از استان به منطقه اعزام شده‎ است.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی بارش‎های 40 تا 60 میلیمتری در شهرستان صالح آباد، افزود: روستاهای باغ کشمیر و پیروش از شهرستان صالح‌آباد جزء روستاهای آسیب‌پذیر و تحت تاثیر احتمالی سیلاب منطقه هستند، بنابراین هشدار هواشناسی در این روستاها قرمز بوده و این موضوع به تمامی اهالی روستاهای مذکور اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام اظهار کرد: چون منازل مسکونی روستای باغ کشمیر در مسیل رود قرار دارند، به همین علت به ساکنان آن اطلاع رسانی شده و حتی فرمانداری صالح‌آباد نیز  برای اسکان اضطراری تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی گفت: 50 درصد روستای باغ کشمیر با جمعیت 1181 نفر جمعیت در مسیل سیلاب قرار دارند که در صورت نیاز باید سریع تخلیه شود، به همین دلیل برای مواقع اضطراری در صالح‎آباد یک سوله با ظرفیت 50 خانوار و دو مدرسه شبانه روزی پیش‌بینی شده است.

شیری با توجه به حجم بارش‎های اعلام شده عنوان کرد: هم اکنون دو تیم امدادی هلال‌احمر با تجهیزات کامل در شهرستان صالح‎آباد و یک تیم در شهرستان تربت‌جام مستقر شده‎ و در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بحران به سرعت وارد عمل شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام ادامه داد: براثر سیلاب‎های اخیر تخریب نگران کننده‎ای در سطح شهرستان نداشته‎ایم.

وی عنوان کرد: اکنون انبارهای امدادی هلال‌احمر تربت‌جام در وضعیت آمادگی خوبی قرار دارند و جوابگوی جمعیت شهرستان بر اساس استانداردهای اعلام شده در ابتدای وقوع بحران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha