• سه‌شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99011909931
  • منبع : نمایندگی سمنان

گندزدایی از 300 روستا در استان سمنان

گندزدایی از 300 روستا در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری سمنان از گندزدایی بیش از 300 روستا در این استان خبر داد.

مهدی صمیمیان در جلسه کمیته خدمات ایمنی شهری و روستایی استان اظهار کرد: این تعداد از روستاهای استان سمنان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به طور متوسط هر کدام بیش از پنج مرحله و در طی ۲ هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی و گندزدایی شدند.

وی ادامه داد: برخی روستاهای استان سمنان بین هفت تا ده بار به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضدعفونی شده اند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری سمنان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ روستای استان با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی ،نیروهای بسیجی و نهادها  ضدعفونی شدند به ارائه آموزش های متعدد به روستاییان خبر داد و خاطرنشان کرد: توصیه‌های بهداشتی و از جمله لزوم رعایت حداقل فاصله از دیگران، پرهیز از دست دادن و شست شوی مداوم دست‌ها و... به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری دهیاری‌ها به اهالی روستا آموزش داده شده است. علاوه بر این دهیاری‌ها با نصب بنر و توزیع بروشور و اعلام پیام‌های بهداشتی از طریق بلندگو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اهالی روستا، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به سفر مسافران نوروزی به مناطق روستایی گفت:  تمام اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای استان سمنان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تعطیل شده است و تا هر زمانی که ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان دستور دهد تعطیل خواهد بود

صمیمیان همچنین اظهار کرد: تعدادی بسته‌های بهداشتی بین اهالی برخی روستاهای استان برای مقابله با ویروس کرونا با کمک خیران توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند ادامه داد: سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha