• جمعه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99012212244
  • خبرنگار : 71474

عضو اتاق بازرگانی تهران:

بهبود ۲۰۰ مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما/ طرح ایران را به نام غرب می‌نویسند

بهبود ۲۰۰ مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما/ طرح ایران را به نام غرب می‌نویسند

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، با وجود آنکه درمان کرونا به وسیله تزریق پلاسما از در ایران از روزهای ابتدایی اسفند کلید خورد و تاکنون تمام گام‌های آن با موفقیت طی شده است، اما این شیوه در ایران مورد توجه قرار نگرفته و رسانه‌های خارجی از معجزه آمریکا در این زمینه می‌گویند.

ناصر ریاحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ایران جزو پنج کشور نخست دنیا در حوزه استفاده از فن آوری‌های پلاسما درمانی به شمار می‌رود. ما از سال ۱۳۸۴ این کار را در ایران با حضور اساتید بسیار بزرگ آغاز کردیم و در حال حاضر ۱۰ مرکز دریافت پلاسما با حضور بیش از ۱۰ هزار نیرو، در کشور فعال هستند.
وی با اشاره به استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در ایران، گفت: ما از روز پنجم اسفند و چند روز پس از ورود این ویروس به کشور، طرح استفاده از پلاسما برای درمان این بیماری را در دستور کار قرار دادیم. پس از برگزاری جلسات گسترده با اساتید کار وارد فاز بالینی شد و متخصصان اصرار داشتند پس از طی کردن چند مرحله موفق، در این رابطه اطلاع رسانی شود.
این فعال صنعت دارو ادامه داد: در گام نخست پس از دریافت پلاسما از تعدادی از بهبود یافتگان کرونا، این پلاسما به تعدادی از بیماران تزریق شد که نتایج موفقیت آمیزی داشت و پس از آن این تزریق روی ۲۰۰ بیمار دیگر انجام شد و نتایج آن بسیار موفقیت آمیز بوده، حال تمامی این بیماران بهتر شده و تعدادی از آنها به شکلی معجزه آسا بهبود یافته‌اند.
ریاحی با بیان اینکه به زودی مقالات علمی این طرح درمانی منتشر شده و تجربه ایران در اختیار جهان قرار خواهد گرفت، بیان کرد: با وجود آنکه این اتفاق بسیار مهم است و می‌تواند برای درمان این بیماری کمک جدی کند، اما متاسفانه در کشور ما توجه چندانی به آن صورت نگرفت و ما می‌بینیم وقتی چند روز قبل سازمان غذا و داروی آمریکا از آغاز تحقیقاتشان روی این روش صحبت می‌کند، رسانه‌های خارجی از آن به معجزه یاد می‌کنند، این در حالی است که این شیوه از چند هفته قبل در ایران کلید خورده و برنامه‌ای که ما داریم، با اختلافاتی بسیار محدود شبیه برنامه‌ای است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را منتشر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جهان با ویروسی مانند کرونا مواجه شده، دیگر نه کسی به دنبال سودآوری شخصی است و نه اشخاص و افراد مهم هستند، بلکه باید هر طرحی که می‌تواند کمکی به درمان مبتلایان به این ویروس کند را در دستور کار قرار دهیم. از این رو امیدواریم با توجه به این دستاورد، در روزهای آینده خبرهای خوش بیشتری در این زمینه بشنویم.
به گزارش ایسنا، پس از شیوع جهانی ویروس کرونا، بسیاری از محققان جهانی تلاش خود برای پیدا کردن دارو یا واکسن این ویروس را آغاز کرده‌اند. یکی از طرح‌هایی که از چند هفته قبل در ایران و پس از آن در تعدادی از کشورهای جهان کلید خورده، بحث استفاده از پلاسما در درمان مبتلایان است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۴

ایشون اشتباه می کنن اولین بار چینی ها از پلاسما برای درمان کرونا با موفقیت استفاده کردن و گزارشش رو می تونین در خبرگزاری رویترز در ۲۷ بهمن ماه ملاحظه کنین

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۷:۲۴

شما اشتباه نفرمایید برای جهان اعلام کنید ایران دومین کشور بعداز چین هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۹

اتاق بازرگانی چه ربطی به تحقیقات پلاسما درمانی داره!...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۳:۲۹

ربط داره دیگه چون از چین وارد کردن

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۸:۲۲

انقدر اخبار اشتباه ندید بیرون دیگه اون زمان نیستش که فقط یه خبرگزاری بود و یه رادیو الان تا دلتون بخواد خبرگزاری و رسانه و... هستش و مردم میدونن چی به چیه اولین بار چین این کار رو کرد و بعد ژاپن ما ایرانی ها هنوز نمیتونیم یه ماشین سواری ساده رو صفر تا 100 بسازیم فقط کپی رو خوب بلدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۲

داداش این روزا هیچ شرکتی اتومبیلشو صفر تا صدشو خودش نمیسازه و با دنیا تعامل داره.دنیا دنیای تعامله.خبرو با دقت بخون میگه ایران جزو پنج کشور اول دنیا تو زمینه ی استفاده از این تکنولوژی برای درمان کرونا هست دروغ هم نگفته.ما زودتر از ژاپن از این تکنولوژی استفاده کردیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۸:۵۱

بعد از ماسک نوبت دزدی طرحهای بهبود و واکسن کرونا توسط آمریکا و بالاخص دولت ترامپ باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۹:۰۶

لطفا اين درمان در اکثر کلان شهرها که سير صعودي داره زودتر شروع بشه مثل تبريز اهواز اصفهان مشهد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۹:۲۰

من سالهای زیادیست که دستکشهای لاستیکی و پلاستیکی را روی دستم امتحان میکنم. آنها را بمدت زیاد میشود پوشید و ضرری برای دست ندارد بشرط آنکه هنگام خارج کردن دستکش از دست دست را زیر شیر آب با کیسهٔ حمام کیسه بکشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۰:۲۸

پلاسما درمانی قدمتی صدساله دارد و کسی نمی تواند آنرا بنام خودش ثبت کند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۲۳:۰۰

شبکه خبر تلویزیون که میگه هیچ دارویی نداره..پس خداوکیلی چی میگید شماها..من کارگر ساختمانم ولی میدونم که این ویروس روی دستگاه تنفسی و گوارشی اثر میزاره و شروع به تکثیر میکنه.مثل کندو زنبور .ویهو یه شک به سیستم ایمینی بدن میزنه که باعث تنگی نفس شدید و ایست ناگهانی قلب و....

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۰۴:۱۵

حالا چین یا هر کشور دیگه ای فرق نمیکنه اما معجزه آمریکا هم نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۲۰:۳۵

به مصاحبه دکتر طبرسی در تاریخ هفتم فروردین در افتتاح أین طرح رجوع بفرمایید تا اینقدر حرص مردم رو با دروغ درنیارید ایشون گفتن در چین و از دیروز یعنی ششم فروردین در آمریکا تاییدیه گرفته