• جمعه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99012212263
  • خبرنگار : 71541

نحوه درخواست VDSL‌ با چهار برابر سرعت فعلی اینترنت

نحوه درخواست VDSL‌ با چهار برابر سرعت فعلی اینترنت

فرایند ارتقاء ADSL به VDSL (سرینو) برای مشتریان شرکت مخابرات ایران در قم و تهران انجام می‌شود و مشتریان برای ثبت تقاضای تغییر تکنولوژی سرویس اینترنت خود باید به صفحه کاربری خود به آدرس wwwl.tci.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با جایگزینی سرویس ADSL با VDSL، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران برد و پس از آن روی همان سیم مسی است، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده و چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد. او همچنین هفته گذشته از آغاز فرآیند جایگزینی ADSL با VDSL خبر داد و اعلام کرد روزانه ۱۰ هزار مشترک در شرکت‌های مخابرات و شاتل به VDSL ارتقا پیدا می‌کنند.

او بیان اینکه تا شب گذشته، نزدیک ۳۰ هزار یوزر در قم به سرویس VDSL‌ ارتقا پیدا کردند و سرعتشان حدود پنج برابر شده است  گفته بود البته ما متوسط چهار برابر را برای کشور اعلام کردیم. این کار در تهران از روز گذشته آغاز شده و بقیه شرکت‌ها هم در حال اقدام هستند که ظرفیت خوبی را ایجاد کنند و سرعت اینترنت خانگی را افزایش دهند.

در این راستا سیدمجید صدری -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- امروز اعلام کرد ثبت‌نام اینترنت VDSL (سُرینو) برای مشتریان ADSL در شهرهای تهران و قم آغاز شده است. از جایگزینی اینترنت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در تهران و قم خبر داد و گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم، برای مشتریان اینترنت پرسرعت مخابرات تهران و قم، امکان ثبت‌نام اینترنت سرینو با سرعت حداقل چهار برابر فراهم شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای جایگزینی اینترنت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل کشور خبر داد و گفت: فرایند ارتقاء ADSL  به VDSL(سرینو) برای مشتریان شرکت مخابرات ایران ‌به‌صورت رایگان و هزینه مودم به انتخاب مشتری به‌صورت نقد و یا اقساط از وی دریافت می‌شود. مشتریان برای ثبت تقاضای تغییر تکنولوژی سرویس اینترنت خود از ADSL  به VDSL و به‌منظور بهره‌مندی از سرعت بیشتر حداقل (تا چهار برابر) باید به صفحه کاربری خود به آدرس wwwl.tci.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران، توجه به شرایط خاص کشور به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی این مراحل به‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود و از مشتریان درخواست شده به هیچ عنوان به مراکز حضوری مراجعه نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۸:۰۹

ایسنا باید طرح را طوری اجرا کنند که مورد استقبال واقع شود و بهترین کار ارائه مودم مجانی است . اینترنت پرسرعت فقط به نفع مردم نیست بلکه برای دولت الکترونیک واجب است. درواقع قرار نیست دولت از این گونه خدمات انتظار درآمدزایی و سودسازی داشته باشد‌.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۲ ۱۸:۴۴

توی صفحه مخابرات نوشته بعد از پرداخت هزینه ولی وزیر گفت رایگان ؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۰:۰۳

پس کی بقیه شهرها میاد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۲

خیر اینطوری نیست من پول مودم رو دادم و مخابرات تجهیزات رو نصب کرد و سرعت دانلود الان 23--35 مگ هست منظورم اینه سرعت دانلود بین 3 مگ تا 4.5 هستش

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۰۰

... مخابرات تعرفه حجمی داره با سرعت های مشخص. پهنای باند ADSL تا ۲۴ مگابایت ساپورت میکنه. مخابرات سرعت های ۱-۲-۳-۴-۸-۱۶ مگابایت داره با حجم های ماهیانه مشخص. بعد از اتمام حجم هم به سرعت ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌یابد و با تعویض به VDSL هم همین سرعت می‌شود. فقط اینجا مخابرات ی سری مودم VDSL که رو دستش مونده رو به مردم میفروشه!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۳ ۱۳:۴۸

باعرض سلام ببخشید کی به سردشت آذربایجان غربی میاد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۷ ۲۱:۴۶

تو تهرانش نمیدن چه برسه به آذربایجان XD

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۰۴:۵۲

اگه میشه به شهر سیرافم بیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۰۹:۲۸

هزینه مودم ۳۵۰،۰۰۰ تا ۵۵۰،۰۰۰ تومن هستش که قابل پرداخت بطور قسطی یا نقدیه، ولی به هر حال هزینه اینترنت vdsl چهار برابر هزینه ی adsl خواهد بود،

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۵:۴۲

این که معنی ندارد. برای 50 یا 100 باید مودم مخصوص و کابل نوری تا خانه بیاید که تعرفه بالایی هم دارد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۰۸:۳۳

سلام متاسفانه قرار بود قیمت تغییر نکند اما الان در پنل کاربری من برای خودشون بسته تعریف کردند نام بسته مدت زمان اعتبار بسته (ماه) حجم ترافیک بین الملل (GB) قیمت بسته سرویس سرینو سه ماهه 3 50 60,000 سرویس سرینو شش ماهه 6 150 150,000 سرویس سرینو یک ساله 12 440 400,000

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۱۹:۵۹

این چه حرفیه؟ من دیدم رسیدگی نمیشه رفتم حضوری دیدم حداقل 100 نفر آدم تو مرکز هستش بدون رعایت هیچ فاصله ای و رفتم میگم کی انجام میشه این تغییر شماره تلفن رو پرسیده میگه برای این خط امکانش نیست اصلا!!! درضمن حجم ماهانه سرویس ها رو هم خیلی کاهش دادن با همون تعرفه قبلی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۲

نظرما اینه که خبر برامون بنویسید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۲۲:۱۱

دوستان کسی می تونه بنده رو راهنمایی کنه؟ بنده ثبت نام کردم ولی پشیمون شدم. از هزینه های بعدی می ترسیدم. امکان کنسل هست؟ میشه از این سیستم استفاده نکرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۶:۴۹

-:)

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۳

سرعت دانلود بین 3 مگ تا 4.5 هستش