• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۱:۳۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99012312360
  • خبرنگار : 50022

اصناف مجاز برای شروع به کار باید تعهد دهند

اصناف مجاز برای شروع به کار باید تعهد دهند

ایسنا/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز از اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند خبر داد و گفت: شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام، اخذ تعهد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.

نورمحمد فردی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان البرز مقرر گردید صنوف کم خطر و کم ریسک  شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان غیر از کرج و فردیس با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی پس از ثبت نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir از روز شنبه مورخ ۲۳ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز نمایند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در خصوص شهرستان‌های کرج و فردیس علاوه بر مراکز تامین مایحتاج عمومی مردم، خدمات منازل خانگی، خدمات خودرو، رستوران‌های بیرون بر غذا، تاسیسات و فروشگاه‌های لوازم کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ایمنی و آتشنشانی، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و سنگین و ظروف یکبار مصرف با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فعالیت نمایند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز افزود:  شرایط فعالیت این صنوف ثبت نام در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی است.

وی در مورد سایر صنوف شهرستان‌های کرج وفردیس اظهار داشت: کارگروهی با محوریت معاون امور اقتصادی استانداری،اتاق اصناف و ادارات ذیربط تشکیل تا به قید فوریت از روز شنبه 23 فروردین ماه اولویت‌ها را به صورت پلکانی و تدریجی مشخص و ابلاغ نمایند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع  به صورت مستمر بازرسی بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسین صمت و اتحادیه ها به محل واحدهای صنفی مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی وزارت بهداشت و درمان محل کار آنها متوقف و تعطیل خواهد شد.

 فردی گفت: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها و فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

 فردی گفت: برابر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا از روز شنبه مورخ 23 فروردین کلیه ادارات با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خود را از ساعت 7 صبح لغایت 14 انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در پایان لازم می‌دانم از مدیریت و تدبیر دکتر شهبازی استاندار محترم، اعضای شورای تامین و کلیه مدیران مرتبط بویژه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان و پرستاران و مهمتر از همه از همراهی خوب مردم فهیم و با فرهنگ البرز و اصناف و بازاریان که حقیقتا در اجرای طرح همراه و تلاش نموده اند صمیمانه تشکر کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha