• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99012312831
  • خبرنگار : 71647

در پی بازگشت به پیشخان‌ها

امیدی به فروش روزنامه‌ها هست؟

امیدی به فروش روزنامه‌ها هست؟

توقف چاپ روزنامه‌های کاغذی جزو اقدامات و مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با بحران کرونا بود که بحث‌های بسیاری پیرامونش شکل گرفت. عده‌ای از روزنامه‌نگاران و مطبوعاتی‌ها در همان ابتدا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند. عده‌ای نیز با توجه به در دسترس بودن تمام رسانه‌ها به صورت اینترنتی، پافشاری بر چاپ نسخه کاغذی را بیهوده می‌دانستند.

با تمام‌ این اوصاف امروز (۲۳ فروردین ماه) پس از چند هفته تعطیلی، روزنامه‌ها باز بر روی پیشخان‌ها قرار گرفته و آماده عرضه به مخاطبانشان هستند.

اما کرونا و ادامه قرنطینه خانگی چه تاثیری بر سرنوشت روزنامه‌های کاغذی خواهد گذاشت؟
آیا روزنامه‌ها در روزهای پیش‌رو همچون گذشته و با همان تعداد تیراژ چاپ و توزیع خواهند شد؟

ایسنا در همین‌ رابطه گفت‌وگویی داشته است با مدیر مسوول روزنامه شرق که در زیر می‌خوانید:

مهدی رحمانیان، مدیرمسوول روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی امیدی به فروش دوباره روزنامه‌ها هست؟ گفت: قطعا عده‌ای هستند که علاقه‌مندند کاغذ دستشان باشد حالا چه کتاب، چه روزنامه و چه مجله. عده‌ای هم چون خبرها و تحلیل‌ها  را از رسانه‌های معتبر دنبال می‌کنند، علاقه‌مندند تا از طریق روزنامه این نیازشان را رفع کنند.

او درباره فعالیت رسانه‌های متعدد مجازی در سال‌های اخیر که اخبار را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند، گفت: سال‌هاست که در تمام دنیا اینترنت آمده است اما روزنامه‌ها همچنان هستند. قطعا تیراژ کاهش پیدا کرده و مخاطب کم شده است اما همچنان رسانه‌های کاغذی مخاطبان خاص خود را دارند و خواهند داشت.

رحمانیان روزنامه‌های چاپی را یکی از مولفه‌های جدی اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: رونق و چه بسا تعریف دکه‌ها همین رسانه‌ها هستند؛ بنابراین وقتی رسانه‌های چاپی نباشند نقصانی در امر اطلاع رسانی وجود دارد.
در هفته اخیر که نسخه چاپی نبود کمبودش حس می‌شد و ما تماس‌های زیادی داشتیم که می‌پرسیدند چرا منتشر نمی‌کنید و ما توضیح می‌دادیم که دست ما نیست و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ناچاریم و اینگونه قانع‌شان‌ می‌کردیم.

مهدی رحمانیان

مدیر مسوول روزنامه شرق دریاره محتوای روزنامه‌ها در ایام کرونایی گفت: ما همیشه تاکیدمان بر تولید است و معتقدیم روزنامه زمانی می‌تواند در این عرصه حیات خودش را حفظ کند که تولید داشته باشد؛ الان هم این تلاش را مضاعف کرده‌ایم و به دوستانمان گفته‌ایم که محتوا حتما تولیدمحور باشد.اگر روزنامه امروز (شنبه) «شرق» را نگاه کنید تقریبا تمام مطالبش تولیدی است و در کنار مسائل مهم روز طبیعتا کرونا همچنان محور خبرها است.

رحمانیان با بیان اینکه تیراژ روزنامه شرق تفاوتی با قبل از بیماری کرونا نداشته است، درباره توزیع روزنامه‌ها در شرایط کنونی گفت: تا الان گزارشی به ما نداده‌اند که در راه توزیع مانعی ایجاد شده باشد و روزنامه مثل سابق توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha