• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99012413410
  • خبرنگار : 30054

پکیج تصفیه فاضلاب، تصفیه خانه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب، تصفیه خانه فاضلاب

ناب زیست به‌ عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تخصصی در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های تصفیه فاضلاب اعم از پرتال یا اجرا در محل به‌ صورت تصفیه‌خانه فاضلاب بتنی آمادگی خود را برای ارائه خدمات رایگان محاسبه ظرفیت و استعلام قیمت این نوع سیستم‌ها اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ناب زیست، پکیج تصفیه فاضلاب در واقع یک سیستم پیش ساخته شده تصفیه خانه فاضلاب کامل با تمام واحدهای فرآیندی موجود در تصفیه خانه‌ها در ابعاد کوچک می‌باشد. از جمله این واحدها می‌توان مخزن هوادهی، مخزن ته‌نشینی، مخزن تماس کلر، مخزن ذخیره لجن و … را نام برد. در این پکیج‌ها فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی برای حذف انواع آلودگی‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده می‌کند.

پکیج تصفیه فاضلاب با چهار نوع سازه بتنی، کامپوزیت یا فایبرگلاس، پلی‌اتیلنی و فلزی به صورت پرتال قابل اجراست.

 از پکیج تصفیه فاضلاب می‌توان برای تصفیه انواع فاضلاب‌های بهداشتی (فاضلاب حاصل از منازل مسکونی، مجتمع‌های اداری و تجاری، بیمارستان‌ها و ..) و صنعتی استفاده کرد. هدف از استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب، تولید پساب تصفیه شده و زباله (لجن جامد) با قابلیت استفاده مجدد یا دفع دوباره در محیط طبیعی می‌باشد.

بطور کلی پکیج‌های تصفیه فاصلاب شامل آشغال‌گیری، تصفیه بیولوژیکی و فیلتراسیون می‌باشد. همچنین در این پکیج‌ها می‌توان برای انجام عملیات ضد عفونی یا تصفیه کامل، کلر، ازن و یا اشعه ماوراء بنفش را به این سیستم‌ها اضافه کرد.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب:

ابعاد کوچک و اشغال فضای کم

سرعت در ساخت، نصب و راه‌اندازی

راندمان بسیار بالا در تصفیه انواع فاضلاب‌ها

 مصرف حداقل انرژی

قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه

قابلیت انتقال پکیج به محلی دیگر پس از نصب و راه‌اندازی

سیستم‌های تصفیه فاضلاب برای تصفیه پساب خروجی از مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری و هر جایی که فاضلاب خروجی از آن بهداشتی باشد بصورت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی - بهداشتی و همچنین تصفیه فاضلاب خروجی از پالایشگاه‌ها، کارخانجات، معادن و ... بصورت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی قابل اجراست.

تصفیه فاضلاب در پکیج‌های تصفیه شامل سه مرحله کلی می‌باشد:

تصفیه اولیه:

اولین مرحله در تصفیه فاضلاب حذف انواع مواد جامد شناور یا قابل ته‌نشین مانند شن، ماسه، روغن، مواد پلاستیکی کوچک، چربی و روغن  و … می‌باشد. این مرحله می‌تواند  شامل آشغال‌گیر، دانه گیر و یا چربی‌گیر می‌باشد. در این مرحله حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد جامد معلق حذف می‌شوند. پساب تصفیه شده در این مرحله از مخزن اولیه (مخزن ته‌نشینی یا همان زلال ساز ابتدایی) به سیستم تصفیه ثانویه پمپاژ می‌شود.

تصفیه ثانویه:

در این مرحله  هوادهی و تصفیه زیستی (بایولوژیکی) انجام می‌شود. این فرآیند به نام فرآیند لجن فعال شناخته می‌شود. در این روش‌ها میکروارگانیسم‌ها (بویژه باکتری‌ها) نقش اصلی را در فرآیند تصفیه برعهده دارند. با توزیع هوا به مخازن هوادهی و ترکیب شدن با پساب، رشد میکروارگانیسم‌ها افزایش می‌یابد و تجزیه مواد آلی به وجود می‌آید.

فاضلاب هوادهی شده، به داخل مخزن ته‌نشینی (زلال‌ساز ثانویه) وارد می‌شود و در آنجا جامدات سنگین ته‌نشین شده و لجن ثانویه را تشکیل می‌دهند. بخشی از آن دوباره به مخزن هوادهی فرستاده می‌شود و باقی‌مانده آن با لجن اولیه برای پردازش بیشتر به نگهدارنده لجن اضافه می‌شود. تصفیه ثانویه در تصفیه‌خانه فاضلاب تا ۸۰-۹۰ درصد از BOD را حذف می‌کند.

معمول‌ترین فرآیندهای بیولوژیکی مورد استفاده درون پکیج تصفیه فاضلاب در زیر نام برده شده است:

هوادهی گسترده

معمولا شامل بخش‌های: مخزن هوادهی، زلال‌ساز، هاضم هوازی، گندزدایی، مخزن متعادل‌سازی و فیلترهای تصفیه تکمیلی می‌باشد.

دیسک‌های بیولوژیکی چرخان (RBC)

معمولا شامل بخش‌های: مخزن اولیه، دیسک دوار، زلال‌ساز ثانویه، هاضم هوازی، مخزن گندزدایی و فیلترهای تصفیه تکمیلی می‌باشد.

راکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

راکتور ناپیوسته متوالی هم در تصفیه خانه فاضلاب و هم درون پکیج تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولا شامل بخش‌های: مخزن سلکتور، مخزن متعادل ساز جریان بالادست (یا دو مخزن به صورت متوالی)، مخازن واکنش/ته‌نشینی/تخلیه، هاضم هوازی، مخزن متعادل‌سازی ثانویه، گندزدایی و فیلترهای تصفیه تکمیلی می‌باشد.

راکتور ناپیوسته متوالی اصلاح شده

این روش معمولا شامل: مخازن دفع مواد زائد به صورت بی‌هوازی، مخزن متعادل‌ساز، مخازن ته‌نشینی/واکنش/تخلیه، مخزن متعادل‌ساز ثانویه، گندزدایی و فیلترهای تصفیه تکمیلی می‌باشد.

راکتور بیولوژیکی غشایی(MBR)

این سیستم معمولا شامل: سلکتور/بخش غیرهوازی، قسمت هوادهی، زلال سازی با استفاده از غشاها، هاضم بی‌هوازی و گندزدایی می‌باشد.

تصفیه نهایی (تصفیه پیشرفته یا مرحله گندزدایی): در هنگام استفاده مجدد و یا دفع پساب در مسیل، این مرحله از تصفیه که شامل پروسه ضد عفونی است، ضروری می‌باشد. این بخش از تصفیه برای حذف آلاینده‌هایی که با تصفیه اولیه و ثانویه از بین نرفته‌اند، می‌باشد و می‌تواند به صورت فیزیکی، شیمیایی و یا با استفاده از فرآیندهای بایولوژیکال (زیستی) باشد. این مرحله می‌تواند با استفاده از کلر، گاز ازن و یا با ماورای بنفش (UV) انجام شود. پس سیستم گندزدایی در انتهای پکیج تصفیه فاضلاب وظیفه از بین بردن آلاینده‌های بیولوژیکال را بعهده دارد.

جهت اخذ مشاوره رایگان در زمینه محاسبه ظرفیت و طراحی پکیج تصفیه فاضلاب و همچنین استعلام قیمت با شرکت ناب زیست با شماره ۰۲۱۸۸۷۲۱۰۹۲ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha