• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99012514306
  • منبع : نمایندگی سمنان

فاصله‌گذاری هوشمند به‌ معنی عادی‌سازی نیست/ تداوم روند نزولی کرونا با همراهی مردم

فاصله‌گذاری هوشمند به‌ معنی عادی‌سازی نیست/ تداوم روند نزولی کرونا با همراهی مردم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با بیان اینکه فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به‌ معنی عادی‌سازی نیست گفت: روند نزولی شیوع کرونا در استان سمنان با رعایت نکات بهداشتی و توجه به مصوبه‌های ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا ویروس ادامه می‌یابد.

علیرضا آشناگر 26 فروردین‌ماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در استانداری سمنان با تقدیر از تلاش ستاد مقابله با کردنا ویروس در استان و شهرستان‌ها اظهار کرد: آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ، امیدوار کننده است و این امر حاصل تلاش‌های خیران، بسیج، ارتش ، سپاه، اتاق بازرگانی، سازمان های مردم نهاد و... و تیم‌های تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان است.

وی با بیان اینکه پیک اول بیماری را سپری کردیم خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شرایط نزولی و روند کاهشی شیوع این ویروس تثبیت و ادامه یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: امکانات درمانی در استان سمنان مطلوب است و پذیرش بیماران به خوبی انجام شده است و شکایتی از سوی بیماران در نحوه پذیرش و درمان نداشتیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه ظرفیت مدیریتی و کارکنان تخصصی برای مقابله با کروناویروس در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی به میدان آمدند، گفت: راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و افزایش تجهیزات تخصصی پزشکی از دیگر اقدامات مثبت برای مقابله با کرونا ویروس در استان بوده است.

آشناگر تصریح کرد: لازم است تا آماری از نسبت فوتی به مبتلایان و نسبت فوتی‌ها به بهبود یافتگان به کرونا از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تدوین و ارایه شود .

وی افزود: از درخشان‌ترین اقدام های انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به صورت اینترنتی بود و تاکنون ۱۷ هزار بسته ثبت سفارش و در بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز سطح سفارش‌گیری اقلام بهداشتی به صورت اینترنتی در استان عادی است و مسئولان مربوط در حال توزیع این اقلام هستند.

وی اضافه کرد: ذخیره‌سازی خوبی از اقلام بهداشتی در استان سمنان در حال انجام است و روزانه ۲۰ هزار ماسک برای توزیع اینترنتی تحویل نهادهای مربوط می شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه اقلام تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی تامین می‌شود، گفت: تمامی مسئولان در بخش روستایی و شهری برای گندزدایی معابر عمومی‌، غربالگری و پایش به صورت مستمر در استان بسیج شدند و این رویه مثبت ادامه یابد.

آشناگر با بیان اینکه وظیفه همه ما کنترل بیماری و مقابله با شیوع کرونا ویروس است گفت: باید روند اجرای طرح تب‌سنجی در استان سمنان به صورت همگانی ادامه یابد .

استاندار سمنان افزود: پیگیری‌هایی که برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام شده است مطلوب است و فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای گذشته به درستی انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، برنامه‌ مقابله با کرونا ویروس به مردم واگذار شده است و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی به‌ معنی عادی سازی نیست و همچنان احتمال افزایش شیوع اقشار مردم به این ویروس وجود دارد.

آشناگر تصریح کرد: بازگشایی مشاغل کم‌خطر به ویژه اصناف خرد با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان سمنان از ۲۳ فروردین آغاز شده و تاکید جدی شده که در محیط‌های اداری و کاری، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و حوزه بازرسی استانداری نیز موظف به نظارت ویژه‌ بر این موضوع شده است.

آشناگر بر ضرورت برخورد قانونی با متخلفان احتمالی تاکید کرد و ادامه داد: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت در دستور کار واحدهای صنفی باشد و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل پرخطر همچنان در استان سمنان تعطیل است و اگر در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فرمانداران استان نظراتی دارند ،ارایه دهند ، تا در ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس اظهار نظر و تصمیم گیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ، ماهیت کاری‌شان ، کمک و همراهی در شرایط ویژه این‌چنینی است ادامه داد: انتظار می‌رود که این سازمان‌ها و تشکل‌ها مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند.

استاندار سمنان از کاهش ضریب شیوع بیماری در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: باید همچنان افزایش آموزش‌ها در بخش‌های مختلف در دستور کار صدا و سیما و دیگر پایگاه های اطلاع رسانی باشد تا واحدهای صنفی و دیگر بخش‌ها مشکلی در امر آموزش نداشته باشند.

آشناگر با اشاره به بارش‌های اخیر و تداوم آن در استان تاکید کرد: با توجه به بارش‌های بسیار خوب اخیر برای افرادی که احتمالا به واسطه بلایای طبیعی و سیل در جاده‌های استان سمنان زمین‌گیر می‌شوند، مکان‌های در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شود و از این افراد با رعایت نکات بهداشتی پذیرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha