• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99012514363
  • خبرنگار : 50167

چگونه در ایام قرنطینه فعالیت جسمانی داشته باشیم؟

چگونه در ایام قرنطینه فعالیت جسمانی داشته باشیم؟

ایسنا/زنجان امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از افراد بیشتر اوقات خود را در خانه سپری می‌کنند، بنابراین اهمیت انجام فعالیت بدنی برای جنبش و کشش و نیز تمرکز بر روی بهبود سلامت ذهن و روان بیشتر احساس می شود.

فعالیت بدنی هم در سلامت جسمی و هم در سلامت روحی ما نقش به‌سزایی دارد، از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان به خاطر بیماری همه‌گیر کووید - ۱۹ در خانه‌های خود قرنطینه هستند، سازمان جهانی بهداشت یک راهنما برای کمک به مردم برای انجام فعالیت بدنی ساده و ایمن در فضای محدود خانه تهیه کرده است که این راهنما برخی از چالش‌های جسمی مربوط به کار در خانه را در نظر می‌گیرد و نکاتی درباره نحوه ادغام فعالیت بدنی در امور روزمره خانه را ارائه می‌کند.

حتی اگر در خانه قرنطینه باشید هم می‌توانید فعال باشید؛ این روزها بسیاری از ما مجبور هستیم در یک مکان زندگی، کار یا مطالعه کنیم، بنابراین در این ایام اهمیت انجام فعالیت بدنی برای جنبش و کشش و نیز تمرکز بر روی بهبود سلامت ذهن و روان بیشتر احساس می‌شود.

یک کلاس ورزش آنلاین را دنبال کرده و از مزیت باارزش کلاس‌های ورزشی آنلاین استفاده کنید، زیرا بسیاری از این کلاس‌های ورزشی رایگان بوده و می‌توانید به راحتی آن‌ها را در سایت‌های گوناگون پیدا کنید. اگر تاکنون در اجرای این تمرینات تجربه‌ای نداشته‌اید، مراقب باشید و از محدودیت‌های خود آگاه باشید.

راه رفتن؛ حتی در فضاهای کوچک، پیاده‌روی و یا راه رفتن در محل می‌تواند به شما کمک کند تا فعال باشید و در هنگام مکالمه تلفنی، به جای نشستن در خانه، بایستید یا قدم بزنید؛ اگر تصمیم دارید برای پیاده‌روی یا ورزش به بیرون بروید، حتما حداقل یک متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

بایستید؛ هر وقت ممکن باشد زمان بی‌تحرکی خود را با ایستادن کاهش دهید، به طوری که در حالت ایده‌آل بعد از هر ۳۰ دقیقه نشستن بلند شده و چرخی در اطراف بزنید.

با استفاده از یک میز بلند یا روی هم گذاشتن چند کتاب یا مواد دیگر، یک میز ایستاده برای خودتان درست کنید تا در حین ایستادن به کار خود ادامه دهید، در طول اوقات فراغت در دوران بی‌تحرکی، فعالیت‌های محرک توانایی‌های شناختی، مانند خواندن، تخته بازی و جدول‌ها و معماها را در اولویت قرار دهید.

آرام و ریلکس باشید؛ مراقبه (ریلکسیشن) و نفس عمیق می‌تواند به شما کمک کند تا آرام باشید، برای رسیدن به سطح سلامتی مطلوب، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید، غذای سالم بخورید و آب کافی بنوشید و نوشیدن آب را به جای نوشابه‌ و نوشیدنی‌های شیرین توصیه می‌شود.

مطمئن باشید میوه و سبزیجات زیادی مصرف می‌کنید اما میزان مصرف نمک، شکر و چربی خود را کاهش دهید. از غلات کامل استفاده کنید.

منبع: سازمان جهانی بهداشت، برگرفته از ترجمه دکتر شهربانیان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.