• دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99012514584
  • منبع : نمایندگی سمنان

درخواست از خیرین برای تجهیز ICUها/ کمک۵۰۰ میلیونی امام جمعه و استاندار سمنان به‌مقابله با کرونا

درخواست از خیرین برای تجهیز ICUها/ کمک۵۰۰ میلیونی امام جمعه و استاندار سمنان به‌مقابله با کرونا

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان از نظر تجهیزات پزشکی مشکل چندانی ندارند گفت: تنها در تجهیز بخش آی. سی . یو در برخی بیمارستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود خیرین در این بخش به میدان بیایند.

علیرضا آشناگر 25 فروردین‌ماه در رزمایش مواساة در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: با وجود روند مناسب بهبودیافتگان همچنان روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان براساس گزارش‌های ارایه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، در وضعیت هشدار است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان سمنان به هیچ عنوان سفید نیست و برخی محدودیت‌هایی که از هفته گذشته در استان سمنان اعمال می‌شد، همچنان ادامه می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: با در پیش بودن ماه مبارک رمضان، هفته آینده در ستاد ملی مقابله با ویروس در ارتباط با بازگشایی مساجد بحث ، تبادل نظر و تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: انتظار می‌رود که همکاری اقشار مردم و ائمه جمعه استان در ارتباط با جلوگیری از اجتماعات و لغو نماز جمعه و جماعت همچنان ادامه یابد.

آشناگر اضافه کرد: در فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با کمک و همکاری مردم برای کاهش شیوع کرونا ویروس اقدام می شود، جدیت در اجرای این طرح به مراتب از طرح گذشته بیشتر است.

وی تصریح کرد: در اوج شیوع کرونا ویروس، ۵۲۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری بودند که این رقم اکنون به ۱۵۲ بیمار مبتلا رسیده است.

آشناگر گفت: در اوج شیوع کرونا ویروس ، ظرفیت پذیرش بیماران بیشتر از ۴۰ درصد نشد. ضمن اینکه طرح غربالگری و طرح پایش به خوبی در استان سمنان در حال انجام است.

استاندار سمنان با بیان اینکه فضای همدلی که ائمه جمعه و روحانیون با مردم برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان ایجاد کردند، قابل ستایش است خاطرنشان کرد: روحانیون معزز، ائمه جمعه و جماعت در هفته‌های گذشته برای مهار و مقابله با کرونا ویروس بسیار موفق عمل کردند و تلاش روحانیون ستودنی و ارزشمند است.

آشناگر ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی اخیرشان تاکید فرمودند ، است و خطاب اجرای این رزمایش آحاد مردم هستند.

استاندار سمنان تصریح کرد: در کنار توزیع اقلام بهداشتی و گندزدایی معابر عمومی و ... که از سوی مسئولان و نهادهای مردمی انجام شد، ستادهای مردمی در استان تشکیل شده و بسته‌های معیشتی با همکاری سپاه پاسداران و اتاق بازرگانی و...در بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: به یاری خدواند ، بیمارستان‌های استان از نظر تجهیزات پزشکی مشکلی ندارند اما تجهیز بخش آی. سی . یو در برخی بیمارستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود خیران در این بخش به میدان بیایند.

آشناگر بر لزوم تشکیل ستادهای شهرستانی مواساه تاکید و اظهار کرد: باید به افراد آسیب‌پذیر و کم درآمد کمک شود و افراد تحت پوشش بهزیستی ، مراکز سالمندی ، و کمیته امداد و افراد آبرومندی که مشاغل خود را از دست دادند در اجرای این طرح در اولویت قرار گیرند.

وی گفت: قرار است که یک حساب بانکی تشکیل شود تا کمک‌ها در این حساب واریز و از طریق این طرح به دست گروه های هدف برسند.

استاندار سمنان ادامه داد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان سمنان به حساب تعیین شده واریز می شود و بسته‌های معیشتی و یا فرهنگی به افراد نیازمند ارسال شود.

آشناگر گفت: کمک‌ها نباید به صورت کاروانی توزیع شود بلکه کمک‌ها باید در قالب رویکردهای ساماندهی شده این طرح توزیع شود.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: با پیشنهاد مدیران دستگاه‌های اجرایی ، کارمندان یک روز از حقوق خود را می‌توانند برای رزمایش مواساه اختصاص دهند.

استاندار سمنان از تلاش برای کمک به واحدهای زیان‌دیده از کرونا خبر داد و افزود: مساعدت در بخش‌های بیمه‌ای ، بانکی و عوارض و کارمزد از سوی دولت به بنگاه های اقتصادی خرد و واحدهای تولیدی در دستور کار است.
 

آیت‌الله شاهچراغی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز برگزاری رزمایش‌های از این دست را خداپسندانه ، رهبر پسند و مردم پسند خواند و گفت: از کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان که برای مقابله با کرونا ویروس در تلاش هستند، ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم ، این عزیزان با عزم و رویکردهای جهادی برای درمان مبتلایان تلاش می‌کنند.

این عضو خبرگان رهبری بر لزوم اجرای مناسب رزمایش مواساه در استان تاکید کرد و افزود: به یاری خداوند به زودی این بلا از کشور رخت برمی‌بندد

امام جمعه سمنان از مردم استان خواست برای اجرای این رزمایش مهم پای کار بیایند تا نصایح و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به درستی و کامل انجام شود.

وی گفت:همه ما برای اطاعت از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم و رزمایش مواساه که ایشان ارایه دادند ، اقدامی مثبت برای حمایت و کمک به اقشار مردم است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۶

خدا حفظشون کنه مطمینم اگر امام رضا زنده بودند کل کشور رو قرنطینه می کردند و هزینه زندگی مردمو می دادند کاش مسیولین استان قدس رضوی به تجهیز بیمارستانای مناطق محروم کمک کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۶

خدا حفظشون کنه مطمینم اگر امام رضا زنده بودند کل کشور رو قرنطینه می کردند و هزینه زندگی مردمو می دادند کاش مسیولین استان قدس رضوی به تجهیز بیمارستانای مناطق محروم کمک کنند