• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99012615554
  • منبع : نمایندگی قم

دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می‎شود

دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می‎شود

ایسنا/قم با اعلام شهردار قم مراحل اختصاص و انتقال دستگاه زباله سوز اهدایی چین به قم در حال انجام است و این دستگاه به زودی در قم راه اندازی می‎شود.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در گفتگویی با اشاره به انتقال زباله سوز به قم گفت: یکی از نیازهای جدی شهر قم در زمینه کاهش خطر پسماندهای عفونی شهر، راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز بود.

وی افزود: در همین زمینه باید تدابیری اندیشیده می شد که خطرات ناشی از پسماندهای غیر عفونی را کاهش دهیم. هرچند هر چند در شرایط عادی نیز این نیاز کاملا محسوس است. ولی به هر حال در حال حاضر  10 تن زباله عفونی باید در شرایط ویژه سوزانده شود.

وی گفت: شهرداری‌ها هیچ گونه مسئولیتی در امحا و دفن پسماندهای عفونی ندارند. از این روی ضرورت تامین زیرساخت‌های امحاء یا سوزاندن پسماندهای عفونی و بیمارستانی در شهر قم باید با جدیت مسئولان انجام می شد که خوشبختانه پس از رایزنی با مسئولان کشوری و پیشنهاد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین جهت ورود دستگاه‌ زباله سوز اهدائی چین به شهر قم و فعالیت آن برای استفاده در امحاء زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهر پیگیری لازم صورت گرفته است.

شهردار قم تصریح کرد: البته در این مسیر نامه‌نگاری و تماس‌های مکرر با سفیر ایران در چین در این خصوص انجام شد و علی رغم وضعیت و شرایط فعلی، هماهنگی در بین مسئولان شکل گرفته و نتیجه حاصله این است که بحمدالله این مهم محقق شده و نماینده‌ای از سوی شهرداری قم جهت انجام امور اداری و گمرکی به مبادی ذی‌ربط معرفی شده است.

وی گفت: در صورتی که شرایط طبق برنامه‎ریزی ما پیش برود در ماه اردیبهشت سال جاری دستگاه به مردم خوب قم تقدیم خواهد شد. در اینجا نیز باید از  تلاش های ریاست مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی، و همراهی دکتر امیرآبادی، استاندار و رئیس شورای شهر نیز تقدیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha