• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99012716047
  • خبرنگار : 71605

معاون دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد

تمهیدات برای دفاع غیرحضوری پایان‌نامه ها

تمهیدات برای دفاع غیرحضوری پایان‌نامه ها

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل پیشگیری از گسترش شیوع کرونا در کشور، براساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، امور آموزشی از جمله برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و همچنین دفاع از پایان‌نامه‌ها، به صورت نیمه‌حضوری و غیرحضوری (مجازی) اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر آرش میراب‌زاده در این باره اظهار کرد:تمهیدات لازم برای اجرای بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت که اواخر هفته گذشته ابلاغ شد، برنامه‌ریزی شده و امور آموزشی دانشجویان با توجه به شرایط کرونایی و لزوم تعطیلی دانشگاه‌ها، از طریق نرم‌افزارها و سامانه‌های مربوطه و با پشتیبانی و حمایت مدیران گروه‌های آموزشی، مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود.

وی در مورد چگونگی اجرای برنامه دفاع از پایان‌نامه دانشجویان طبق دستورالعمل ابلاغی، گفت: دفاع از پایان‌نامه می‌تواند به سه شکل « حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری یا مجازی » انجام شود و انتخاب و استفاده از این روش‌ها به عهده دانشجویان است که درخواست خود را به گروه مربوطه و مدیریت آموزش اعلام می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: اگر قرار بر برگزاری جلسه دفاعیه به صورت حضوری باشد، فقط اساتید مشاور و راهنما و نماینده اداره تحصیلات تکمیلی با رعایت موازین بهداشتی و در یک سالن بزرگ که فاصله‌گذاری رعایت شود، این جلسات برگزار خواهد شد و از پذیرش هر فرد دیگری به عنوان میهمان و یا ... در این جلسه معذور خواهیم بود.

میراب‌زاده اظهار کرد: اگر برگزاری جلسه دفاعیه به صورت نیمه‌حضوری درخواست شود، این جلسه با استفاده از نرم‌افزارهای موجود و فضای مجازی و همچنین حضور فقط چند تن از افراد ذیربط اجرا خواهد شد.

وی در مورد برگزاری جلسه دفاعیه به صورت غیرحضوری نیز گفت: دانشجو با تکمیل فرم‌های مربوطه که در مدیریت آموزش موجود است، اطلاعات لازم را در اختیار منشی گروه آموزشی خود قرار می‌دهد و با تایید مدیر گروه، به دفتر تحصیلات تکمیلی ارجاع می‌شود و با توجه به اینکه پیش دفاع و دفاع به عهده گروه‌های آموزشی گذاشته شده است، با هماهنگی گروه مربوطه ، اساتید راهنما و مشاور بدون حضور در جلسه و فقط از طریق امکانات از راه دور و نرم‌افزارهای موجود، در جریان این فعالیت قرار می‌گیرند و نمره‌ها از طریق فرم‌های مربوطه به اداره تحصیلات تکمیلی اعلام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد دفاع از پایان‌نامه‌هایی که باید با حضور در آزمایشگاه انجام شود (مانند رشته ژنتیک) نیز، اظهار کرد: اگر دلیل محکم و مستندی برای حضور در آزمایشگاه وجود داشته باشد، استفاده از روش حضوری باید مورد تایید مدیر گروه قرار بگیرد و از طریق گروه، به مدیر آموزشی ارجاع شده و با طرح در شورای آموزشی و تایید معاون آموزشی دانشگاه، این جلسه دفاعیه برگزار می‌شود.

میراب‌زاده با اشاره به تمهیدات آموزشی برای حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید، تاکید کرد که دانشجویان حتی‌الامکان تلاش کنند که دفاع پایان نامه خود را به صورت غیرحضوری برگزار کنند تا نهایت توجه به نکات بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا شده باشد.

وی در مورد چگونگی اجرای حذف ترم یا واحدهای درسی دانشجویان گفت: اگر دانشجویی درخواست حذف ترم یا واحد درسی داشته باشد، براساس دستورالعمل ابلاغی، بدون اضافه شدن سنوات دانشجویان، به این درخواست عمل می‌شود و مدیریت آموزش نسبت به حذف آن اقدام می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: با همکاری اداره فناوری اطلاعات دانشگاه، کلاس‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به صورت مجازی تشکیل می‌شود و حدود 100 تن از اساتید تاکنون با استفاده از سامانه و نرم‌افزارهایی که به همین منظور راه‌اندازی شده، کلاس‌های خود را تشکیل می‌دهند و امکانات لازم برای نظارت اساتید بر حضور و غیاب و چگونگی استفاده از کلاس برای آنان وجود دارد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، میراب‌زاده برگزاری آزمون های دستیاری و ... را موکول به تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا کرد و افزود: با توجه به شرایط کشور و پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، فعلاً تا اطلاع ثانوی، آزمون‌ها برگزار نمی‌شود و مطمئناً هر زمان که تصمیم به برگزاری آزمون‌ها گرفته شود، حداقل فاصله یک ماهه‌ای برای اطلاع‌رسانی آن به داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha