• پنجشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 99012716302
  • خبرنگار : 71549

اعترافات/ اریک کانتونا

اعترافات/ اریک کانتونا

بازیکن بازنشسته فرانسوی در طول دوران ورزشی‌اش حواشی جنجالی زیادی داشته است که مهم‌ترینشان ضربه به یک تماشاگر در جریان دیدار منچستریونایتد و کریستال پالاس بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، اریک کانتونا بازیکن مستعد و پر حاشیه دهه ۸۰ و ۹۰ بود. مهاجم سابق منچستریونایتد همیشه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس یاد می‌شود. در ادامه به بهترین از اعترافاتش اشاره می‌شود.

جنجال در فرانسه

نخستین مشکل انضباطی کانتونا در سال ۱۹۸۷ در تیم اوسر رقم خورد. او با برونو مارتینی درگیری کوچکی داشت. یک سال بعد به خاطر خطای شدید روی میشل در زاکریان، بازیکن نانت سه ماه محروم شد. کانتونا به دعوت نشدن به تیم ملی تهدید شد و در نهایت محرومیتش به دو ماه کاهش یافت.

مهاجم فرانسوی زمانی که برای مارسی بازی می‌کرد یک توپ به سمت هواداران تیم خود شوت کرد و به آنها توهین کرد. یک بار هم با توپ به سر داور زد. او محروم شد و با جریمه سنگینی از طرف باشگاهش روبرو شد. با این حال از نظر خودش اشتباهی مرتکب نشده بود و به همین خاطر قراردادش را فسخ کرد. پس از یازده سال بازی در لیگ فرانسه (۲۲۰ بازی و ۶۹ گل) برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. کانتونا ۲۵ سال به عنوان بازیکن حرفه‌ای در میادین حضور داشت.

معروف‌ترین حرکتش

کانتونا بیست و پنجم ژانویه ۱۹۹۵ بزرگ‌ترین اشتباه خود را مرتکب شد که هرگز کسی چنین چیزی را در زمین فوتبال ندیده بود. پس از اخراج در شروع نیمه دوم در حال ترک زمین بود که هوادار کریستال پالاس با تمام وجود فریاد زد و به او گفت که برگرد به فرانسه ... و سپس به بازیکن یونایتد توهین کرد. مهاجم فرانسوی عصبانی شد و یک لگد به آن هوادار زد. او درباره آن  اتفاق گفت: "دوران بازیگری‌ام پر از لحظات خوب و زیبا بوده است اما برای من بهترین لحظه زمانی بود که آن لگد را به یک هولیگان زدم."

او در سی و یکم مارس ۱۹۹۵ پس از محکوم شدن به ۱۲۰ ساعت کار رایگان اظهار کرد: "مرغان دریایی چون تصور می‌کنند ساردین‌ها روی آب آمده‌اند، به شکار ماهی مشغول می‌شوند." این اظهار نظر همه را متعجب کرد و هنوز هم کسی نمی‌داند چرا آن جملات را بر زبان آورد.

بهترین بازیکن

از کانتونا پرسیدند بهترین بازیکن تاریخ فرانسه زین الدین زیدان است یا میشل پلاتینی؟ او در پاسخ گفت: "هیچ‌کدام. من بهترین هستم."

موضوعات آشکار

ملی پوش سابق فرانسوی در یک مصاحبه گفت: "برای شکست نخوردن بازی می‌کنم‌." این جملات نشان می‌داد که نتایج خیلی برایش اهمیت دارند و پیش از تیم حریف امتیازها مهم هستند.

خواندن

"من کتاب نخواندم، زندگی کردم. برخی از مسائل را نمی‌توان خواند. زندگی به تو یاد می‌دهد و در هیچ کتابی آن را پیدا نخواهی کرد."

پول

"هرگز به خاطر پول در تیمی بازی نکرده‌ام. می‌توانستم بدون دریافت دستمزد بازی کنم. می‌توانستم برای بازی کردن در ورزشگاه ومبلی پول بپردازم."

ستارگان

"یک هنرمند برای من مانند کسی است که می‌تواند یک اتاق تاریک را روشن کند. هرگز نتوانستم و نخواهم توانست فرقی میان پاس پله به کارلوس آلبرتو در فینال جام جهانی ۷۰ و شعر آرتور رمبو بگذارم."

فلسفه

"اگر در زندگی تنها یک علاقه داشته باشید (به فوتبال اشاره می‌کند) می‌تواند خیلی برایتان خطرناک باشد. ترک این فعالیت به معنای مرگ شماست. مرگ این فعالیت یعنی مرگ خودتان."

پر حرفی

"فکر می‌کنم بیش از اغلب مردم صحبت می کنم."

بازنشستگی

کانتونا پیش از این که بازی‌اش افت کند تصمیم گرفت در سال ۱۹۹۷ یونایتد را ترک کند. او سپس به فوتبال ساحلی پرداخت، فیلم بازی کرد و در تبلیغات تلویزیونی حاضر شد.

نقش بازیکنان

"از بازیکنان می‌خواهیم فوتبال خوب بازی کنند اما این موضوع نیز مهم است اگر صحبت نمی‌کنند حداقل از جامعه و اتفاق‌هایی که پیرامونشان رخ می‌دهند محفاظت کنند. از زمان کودکی عاشق فوتبال بودیم و شاید برخی از بازیکنان تنها به فوتبال علاقه داشته باشند. با این حال تعداد زیادی از فوتبالیست‌ها عجیب هستند. فکر نمی‌کنم به خاطر نبود استعداد باشد. ما چه کسی هستیم که بگوییم از دیگران باهوش‌تر هستیم یا بگوییم استعداد چیست؟ برای این که در بالاترین سطح بازی کنیم باید چنین استعدادی داشته باشیم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha