• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99012716330
  • خبرنگار : 71548

امکان فعالیت آموزشگاه‌های هنری در استان‌ها

امکان فعالیت آموزشگاه‌های هنری در استان‌ها

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از امکان شروع فعالیت‌ آموزشگاه‌های هنری با رعایت برخی شرایط خبر داده است. 

به گزارش ایسنا، در متن نامه علی‌اکبر صفی‌پور _ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری_ به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها آمده است:

"در راستای برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهبود شرایط عمومی برای شروع مجدد فعالیت صنوف و مراکز با ریسک کمتر و با رعایت طرح فاصله‌گداری اچتماعی به اطلاع می رساند شروع فعالیت‌های آموزشگاه‌های آموزش هنری با رعایت و در چارچوب مفاد اطلاعیه پیوست مجاز خواهند بود، لذا مستدعی است نسبت به اطلاع رسانی و نظارت بر اجرای آن اقدام شود."

شرایط فعالیت آموزشگاه‌های هنری قرار است به‌زودی اعلام شود.

در اطلاعیه دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آغاز فعالیت دوباره آموزشگاه‌های آزاد هنری آمده است که آموزشگاه‌های آزاد هنری ابتدا در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاعات واحد خود را ثبت کنند و پروتکل‌ها و قواعد بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و محل آموزشگاه رعایت شود.

همچنین بر اساس این اطلاعیه برگزاری کلاس‌های تک نفره(یک هنرجو)، استاد-شاگرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است. به منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی برای آموزش هنری در صورتی مجاز است که اولا با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ثانیا آموزش با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی انجام شود به‌طوری که نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری ممکن باشد.

بر اساس این اطلاعیه آموزش هنری به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی فقط با رضایت هنرجو و خانواده امکانپذیر است و اجباری نیست. همچنین هزینه استفاده از کلاس های آموزش هنری مجازی 20 درصد کمتر از آموزش هنری حضوری خواهد بود. شروع فعالیت دوباره آموزشگاههای آزاد هنری در تمام کشور به جز استان تهران از زمان صدور این اطلاعیه و با رعایت مفاد آن مجاز است.

آموزشگاه های آزاد هنری استان تهران از اول اردیبهشت در چارچوب این اطلاعات مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha