• پنجشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99012816464
  • خبرنگار : 71582

تعداد تشکل‌های جوانان به بیش از ۳۰۰۰ رسید

تعداد تشکل‌های جوانان به بیش از ۳۰۰۰ رسید

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۶٨ مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد جوانان صادر شده است گفت: به این ترتیب در مجموع با صدور مجوزهای جدید تعداد تشکل‌های جوانان به بیش‌ از ۳۰۰۰ مورد در کشور رسید.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از این تعداد در ١٩۴٠ تشکل، دبیران مرد و در ١٠٨٧ تشکل نیز زنان دبیر هستند، افزود: بیشترین تعداد تشکل‌ها در استان آذربایجان شرقی با ٢٣١ تشکل وجود دارد و از لحاظ کمی این استان مقام اول را کسب کرده‌ است. استان اصفهان با ٢٢۶ تشکل و استان البرز با ١٩۴ تشکل نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین استان لرستان با ٣۵ تشکل نیز کمترین تعداد تشکل‌ها را به ثبت رسانده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از نظر زمینه فعالیت نیز بیشترین مجوز در زمینه اجتماعی با ١٨١٣ مورد صادر شده است، تصریح کرد: ۶١۴ مجوز نیز در زمینه فرهنگی، ٣۴٣ مجوز در زمینه اعتقادی-مذهبی و ٢۵۵ مجوز نیز در زمینه علمی-پژوهشی صادر شده است.

سالک با اشاره به اینکه تشکل‌های اجتماعی نیز موضوعات فعالیت متنوعی دارند، توضیح داد: بیشترین تعداد مجوز به سمن‌ها در حوزه اجتماعی در خصو موضوع سلامت اجتماعی روانی با ٣٣٣ مورد بوده است. همچنین موضوعات آسیب‌های اجتماعی با ٢٧٩ مجوز و ترویج ورزش‌ همگانی با ٢٧۶ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین رسیدگی به ناتوانی‌های جسمی با ١٣ مورد کمترین تعداد فعالیت در حوزه اجتماعی را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا همه کارگاه‌ها و برنامه‌های حضوری و میدانی تشکل‌ها تعلیق شده است ادامه داد: به این ترتیب موضوع آموزش آنلاین که اتفاقا از سال گذشته آغاز شده بود، امسال با قوت بیشتری دنبال می‌شود و تمرکز ما روی این حوزه افزایش می‌یابد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جدید تاکنون جلسات با روسای مجامع استانی جوانان به شکل منظم و مجازی در حال برگزاری است، اظهار کرد:  هفته گذشته هم جلسه معاون امور جوانان با روسای مجامع استانی با موضوع پیگیری مباحث مرتبط با کرونا برگزار شد و در دو هفته آینده هم ارتباط ویدئو کنفرانسی آنها برگزار می‌شود تا عدم برگزاری سفرهای استانی مانع از پیگیری کارها نشود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha