• پنجشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99012816626

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

پایش پسماندهای عفونی فارس با جدیت دنبال می‌شود

پایش پسماندهای عفونی فارس با جدیت دنبال می‌شود
عکس تزئینی است.

ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس عنوان کرد که پایش و نظارت بر پسماندهای عفونی بیمارستان‌های استان در دوران کرونا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

حمید ظهرابی پنج‌شنبه ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت اصولی بر پسماندهای پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اضافه کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق پسماندهای عفونی بیمارستان است و باید کار نظارت و پایش بر پسماندها و پساب‌ بیمارستانی به جدیت دنبال شود.

او افزود: کارشناسان آزمایشگاه این اداره کل با همراهی کارشناسان آزمایشگاه‌های معتمد استان، برای مبارزه با شیوع این ویروس، پایش دستگاه‌های بی خطر ساز پسماندهای عفونی - پزشکی بیمارستان‌های شهر شیراز و استان با محوریت بیمارستان‌های تخصصی درمان کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون را با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار خود قرار دادند. در این بازدیدها انجام خوداظهاری و تست‌های تطبیقی انجام شده و عملکرد تمام دستگاه‌های بی خطر ساز بیمارستانی مورد بررسی واقع شد.

ظهرابی بیان کرد: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بیمارستان‌ها به استناد قانون مدیریت پسماند، موظف به بی خطر سازی پسماندهای عفونی ویژه هستند که این کار با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد: به بیمارستان‌هایی که به هر نحو، ضوابط و مقررات زیست محیطی را رعایت نکرده‌اند و دستگاه‌های بی خطر ساز آنها فاقد راندمان و بازدهی مناسب باشد، اخطاریه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha