• جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99012917160
  • خبرنگار : 71431

کاهش طول دوره آموزش نظامی برای سربازان اعزامی اردیبهشت

کاهش طول دوره آموزش نظامی برای سربازان اعزامی اردیبهشت

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش طول دوره آموزشی سربازان اعزامی اردیبهشت ماه به یک ماه خبر داد.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز اعزام مشمولان سربازی به مراکز آموزش در هفته اول اردیبهشت ماه گفت:‌ همانطور که می‌دانید به دنبال شیوع کرونا و نیز تصمیمی که از قبل برای تغییر در شیوه اعزام به خدمت سربازان درنیمه نخست سال 99 اتخاذ شده بود، اعزام مشمولان سربازی به هفته اول اردیبهشت ماه موکول شد و به جز مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی که در ششم فروردین ماه فراخوان اعزامشان صادر شده و به خدمت اعزام شدند، دیگر در سال 99 هیچ اعزامی به دوره آموزشی نداشتیم و اولین دوره اعزام‌ها از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ مشمولانی که در اردیبهشت ماه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، دو دسته هستند، دسته اول مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند که این افراد پس از فراخوان و انجام امور اولیه با توجه به شرایط کشور درپی شیوع کرونا، بدون طی کردن دوره‌های آموزش نظامی وارد درمانگاه‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح شده و در رشته و تخصص خودشان خدمت خواهند کرد و پس از عادی شدن شرایط نیز دوره آموزشی برایشان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته دوم، تمام سربازان به غیر از دسته اول را شامل می‌شود. یعنی مشمولان زیردیپلم تا دکتری غیرپزشکی که باید در اردیبهشت ماه به سربازی اعزام شوند. برای این افراد تمهیدات لازم اتخاذ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مورد آنان به طور کامل اجرا خواهد شد. همچنین دوره  آموزشی این افراد نیز به یک ماه کاهش خواهد یافت. در همین راستا برخی از آموزش‌های تئوری به این افراد در دوره آموزشی ارائه نخواهد شد و برخی از موارد دوره آموزشی نیز در حین خدمت به آنان آموزش داده می‌شود.

مهری تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده برای کاهش دوره آموزش نظامی، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه 1399 است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه‌ها اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۹ ۱۶:۰۲

خواهشا ب فکر سربازایی ک اضافه خدمت سنواتی دارن بکنین،،بنده ۲۴ ماه خدمت میکنم ۳ ماه دیگم دارم ی اشتباهیی بود ک کردیم ،،من با ۳۰ سال مدرک لیسانس چ کاری از این ب بعد باید کنم،ب اندازه کافی تنبیه شدیم مسئولین مربوطه ب فکر آینده جوونا باشین

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۹ ۱۶:۱۰

این خبر صحت داره؟ آموزشی چند هفته شده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۹ ۱۹:۵۴

یادش بخیر چه دورانی بود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۰۲:۱۴

چرا اضافه خدمت هارو نمیبخشید ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۵

یعنی الان دوماه آموزشی به یک ماه تغییر کرد؟ اینو به ارگان ها هم اطلاع دادن؟ چطوری باید پیگیری کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۲:۳۲

لطفا اقساط جریمه مشمولان غایب رو عقب بندازید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۹

خیلی ممنون کار خوبی کردین که آموزشی رو یکماه کردید خواهشن تا اتمام ویروس کرونا ادامه بدین به نظر من بیشتر از همه باید به سربازان عزیزمون توجه کنید لطفا در مورد حقوق سربازها هم تجدید نظر کنید چون شرایط سخته ممنونم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۱۹:۲۱

سلام درصورت صلاح دید کاهش دوره اموزشی در ماه های دیگر هم باتوجه به پاندمیک ویروس کرونا اجرا شود بسیار عالی است و موجب دلگرمی اعزامی های ماه های دیگر نیز خواهد شد .با تشکر من الله توفیق