• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99013017468
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

شعری برای این روزها!

شعری برای این روزها!

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، گفت: جمعی از شاعران برجسته و نامدار کردستانی همراه با سایر رشته های هنری با حضور در یک ویژه برنامه با عنوان «ئیواره شیعیریک بو ئه م روژانه» اقدام به شعر خوانی کرده و از خدمات ویژه جامعه بهداشت و درمان به انسان ها در سراسر جهان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان کردستان تقدیر کردند.

امین مرادی امروز(30فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شماری از شاعران استان کردستان با حضور در سالن خالی از جمعیت پردیس سینمایی بهمن سنندج احساس خود را با زبان شعر در خصوص وضعیت این روزهای جهان به ویژه ایثار و خدمات جامعه پزشکی و پرستاران و همچنین کادر درمان بیان کردند.

وی ضمن اشاره به واکنش به موقع هنرمندان نسبت به وقایع پیرامون خود، افزود: هنرمندان همواره در تمامی عرصه ها پیشگام بوده و با هنر خود نسبت به مسائل روز جامعه واکنش های بسیاری خوبی را بروز داده اند.

مرادی بیان کرد: نگاهی به وقایع و رویدادهای مختلف در سطح استان و جهان نشان می دهند که حضور به موقع هنرمندان در تمامی رشته های هنری باعث خلق آثاری ماندگار و تاثیرگذار شده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان نیز هنرمندان این دیار همواره در تمامی صحنه ها حضور به موقع داشته اند، ذکر کرد: هنرمندان کردستانی همواره نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و به همین دلیل همواره شاهد حضور آن ها با زبان هنر و خلق آثار ماندگار بوده ایم.

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، به وضعیت این روزهای کشورمان و سایر مناطق جهان اشاره کرد و افزود: هرچند این مهمان ناخوانده سبب شده است که تا کنون شاهد جان باختن تعدادی از هموطنانمان باشیم، اما ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان صحنه های بی بدیلی را خلق کرد که تنها نمونه آن را در هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم. 

مرادی افزود: این مجاهدین سفید پوش با تلاش شبانه روزی و از خودگذشتگی جان هزاران نفر را نجات داده و علی رغم تمامی مشکلات ناشی از تحریم و دشمنی استکبار با ملت ایران، با کمک و مدد الهی و همراهی ملی کرونا را شکست داده و سلامت را که یکی از پایه های اصلی امنیت است، در کشور برقرار خواهند کرد.

وی عنوان کرد: جمعی از شاعران برجسته و نامدار کردستانی همراه با سایر رشته های هنری با حضور در یک ویژه برنامه با عنوان «ئیواره شیعیریک بو ئه م روژانه» اقدام به شعر خوانی کرده و از خدمات ویژه جامعه بهداشت و درمان به انسان ها در سراسر جهان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان کردستان تقدیر کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به شعر خوانی 11 نفر از شاعران کردستانی در این ویژه برنامه، گفت: شعر خوانی شاعران کردستان در سالن خالی از جمعیت پردیس سینمایی بهمن سنندج صورت گرفت تا بخشی از واقعیت های این روزهای جامعه جهانی با استفاده از تصاویر نشان داده شود.

مرادی ادامه داد: در این ویژه برنامه کامبیز کریمی، توفیق ابراهیمی، سیمین چایچی، محمود محمودی، کلثوم عثمان پور، داریوش راشد نسب، هلاله سهرابی، علیرضا قاسمی فر، سروه مجیدی، بهزاد کرم الهی و سالار شریعتی حضور پیدا کردند.

وی به شیوه انتشار و توزیع شعرخوانی شاعران کردستانی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی هفته جاری تمامی آثار ضبط شده از شاعران در قالب این ویژه برنامه در بستر شبکه های مختلف اجتماعی توزیع و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به دیگر فعالیت ها و اقدامات حوزه هنری استان کردستان در روزهای کرونایی در جامعه اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در کنار اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به تحولات و وقایع پیرامون بی تفاون نبوده و همزمان با ورود ویروس کرونا فعالیت های دیگری را نیز برنامه ریزی و اجرایی کرده است.

مرادی به انتشار فراخوان در خانه هنرمندانه بمانیم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فراخوان در رشته های مختلف موسیقی، تجسمی، نمایشی و ... منتشر شده و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
وی ضمن اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته، یادآور شد: با همکاری جمعی از هنرمندان استان، پیام تشویق مردم برای ماندن در خانه و همچنین اجرای و نوازندگی موسیقی در شبکه های اجتماعی توزیع شد که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha