• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99013017743
  • خبرنگار : 50187

نماینده مردم کرمان در خانه ملت:

۲۲ هزار نفر در استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داده‌اند

۲۲ هزار نفر در استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داده‌اند

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر در کشور تا هفته گذشته درخواست بیمه بیکاری داشته اند که در استان کرمان نیز از سهم بیمه اجباری ۲۲ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری داده اند.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: نرخ رشد اقتصاد ایران در سال ۹۷ منفی ۴.۲ درصد و در سال گذشته با احتساب بخش نفتی منفی ۷.۶ درصد و بدون بخش نفتی صفر بوده است.

وی افزود: نرخ رشد بخش کشاورزی ۳.۲ درصد و ساخت و ساز ۹.۶ درصد بوده که رشد این بخش ها در سال گذشته موجب شده نرخ رشد اقتصاد بدون نفت صفر بشود.

پورابراهیمی تصریح کرد: شرایطی که در سال ۹۷ بود نشان می دهد با توجه به تحریم و وضعیت نفت، امکان جبران رشد اقتصادی در بخش های دیگر وجود دارد و پیش بینی است در سال جدید بتوانیم با هدفگذاری و نامگذاری سال به جهش تولید، این مسیر را به سمت نرخ رشد مثبت سوق بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدها و مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس بیان کرد: نخستین موضوع رکود در اقتصاد کشور است و سه بخش اصلی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب های جدی شده اند که باید برای جبران خسارات ناشی از این وضعیت اقدام شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق «جهش تولید» مسیر مواجهه با رکود ناشی از کرونا باید تبیین شده و از این مسیر اقدامات لازم را در دستور کار قرار بدهیم اظهار کرد: برخی موارد توسط دولت اعلام شده و نخستین درخواست بنده این است که استاندار کرمان موارد مربوط به ابلاغ ملی را در حوزه اجرا در دستور کار قرار بدهد و واحدهای صنفی، بنگاه های اقتصادی و مجموعه خدماتی نیازمند ارائه دستورالعمل های شفاف هستند تا مسائل پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه سلامت و به منظور مقابله با کرونا، با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با این ویروس اختصاص پیدا کرد که سهم استان کرمان در این حوزه مشخص نیست و درخواست داریم اطلاع رسانی شود تا پیگیری لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مسائل مذکور درخصوص رکود اقتصاد پیگیری نشود، وضعیت ما در بیکاری بدتر می شود، گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر در کشور تا هفته گذشته درخواست بیمه بیکاری داشته اند که در استان کرمان نیز از سهم بیمه اجباری ۲۲ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری داده اند.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: با توجه به وضعیت معیشت مردم، خانواده های بسیاری مشکل دارند که برخی از نهادهای حمایتی، بخشی از خیریه ها و سازمان های انقلابی کمک دریافت می کنند اما افرادی هستند که از جایی حمایت نمی شوند.

وی اظهار کرد: برای حذف هم پوشانی ها در خدمات رسانی ، پیشنهاد می دهیم استان کرمان پیشگام شود و این سه بخش اطلاعات شفاف شود تا بتوانیم از طریق بنگاه های بزرگ و کمک های بخش های مختلف در شرایطی که معیشت مردم دچار مشکل شده، تصویر مشخصی در حوزه حمایت ها ارائه بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل شهداد و گلباف اظهار کرد: شرایط خاصی به ویژه در روستای «جهر» وجود دارد و منازل مردم دچار خسارت جدی شده است.

وی افزود: بخشی از مصوبات سال قبل ستاد حوادث عملیاتی نشده و یکی از آنها احداث خاکریز دو و نیم کیلومتری دور شهر اندوهجرد بوده که ایجاد نشده و حجم عظیمی از سیلاب وارد منازل و باغات مردم شده است.

منتخب مردم کرمان و راور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: از هفتم خردادماه مجلس یازدهم کار خود را آغاز می کند و اعلام کرده ایم که در کنار مدیریت استان و مجموعه مدیران خواهیم بود تا بتوانیم در سال جاری دست به دست هم داده و به مطالبات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha