• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99013018005
  • خبرنگار : 50041

تخلفات بخش خدمات کمتر از بخش کالایی در گیلان

تخلفات بخش خدمات کمتر از بخش کالایی در گیلان

ایسنا/گیلان رییس سازمان صمت گیلان گفت: سال گذشته گزارشات تخلف در بخش خدمات استان کمتر از بخش کالایی بوده است.

فرهاد دلق پوش از تشکیل ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا توسط بازرسین این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: این پرونده ها در نتیجه انجام بیش از ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاههای متولی و بازرسی های مستقل به صورت متوالی در طول سال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسی‌ها در قالب طرح های نظارتی در زمینه های مختلف در طول سال متفاوت است، اضافه کرد: این اقدامات غیر از انجام طرح‌های عمومی در حوزه نظارت بازرسی سازمان صمت از طریق طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، طرح مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، طرح مبارزه با قاچاق محصولات دخانی و همچنین طرح نوار ساحلی با رویکرد مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در طول سال ۹۸ انجام شده است.

دلق پوش از تعداد کل بازرسی های انجام شده در زمینه قاچاق را ۶۳۰۳ فقره در حوزه صنفی دانست و خاطرنشان کرد: سهم بیشتر کالاهای مکشوفه در بخش غیر صنفی با یک هزار و ۱۷۵ فقره در سال گذشته بوده است که کلیه پرونده‌های متشکله پس از صورتجلسه به اداره کل تعزیرات برای اعمال قانون ارسال شدند.

دلق پوش تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بعنوان کالای قاچاق مکشوفه از مبلغ ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال در سال ۹۸ تجاوز کرده است و قطعاً با متخلفین کالای قاچاق به منظور حمایت از تولیدات داخلی با قدرت و شدت برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به وصول و ثبت ۵ هزار ۸۹۵ مورد گزارش مردمی تخلف به معاونت نظارت و بازرسی به این سازمان گفت: یک هزار و ۵۸۵ مورد از این گزارشات توسط ۱۶۰ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح استان گزارش شده است.

وی مجموع بازرسی های انجام شده سال گذشته را بیش از ۲۱۳ هزار مورد عنوان کرد و گفت: این بازرسی ها منجر به تشکیل ۸ هزار ۷۰۹ پرونده به طور کلی به ارزش افزون بر ۴۵۶ میلیارد ریال شده که ۸۴۱ مورد این پرونده ها با ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس سازمان صمت گیلان دسترسی آسان مردم برای گزارش تخلفات صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در سال گذشته همکاران ما فقط در ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان بیش از ۴ هزار و ۹۶۶ مورد گزارش تخلف رابه ثبت رسانده اند که ۲۳۷ مورد آن از طریق پیامگیر این سامانه بوده که مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است.

وی عمده تخلفات محرز شده را با ثبت رکورد ۶ هزار و ۶۷ مورد در بخش کالایی توصیف کرد و گفت: در بخش خدمات با ثبت یک هزار ۴۱۳ مورد شاهد گزارشات تخلف کمتری نسبت به بخش کالایی در سال گذشته بوده ایم که در مجموع ۷ هزار ۴۸۰ مورد تخلف محرز شده در این دوبخش ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.