• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99013118254
  • خبرنگار : 71624

نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان داد

اولویت‌های مردم برای بازگشایی اماکن عمومی

اولویت‌های مردم برای بازگشایی اماکن عمومی
عکس تزیینی است.

نتایج نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد: ۳۲.۹ درصد ترجیح می‌دهند «مراکز تجاری و خرید» و ۳۲.۶ درصد ترجیح می‌دهند «اماکن مذهبی و زیارتگاهی» در اولویت بازگشایی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از مردم پرسیده است: «اگر قرار باشد محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری #کرونا از مراکز و مکان‌ها برداشته شود، شما ترجیح می‌دهید کدام یک از موارد زودتر بازگشایی شود؟ » در این سوال پاسخگویان امکان انتخاب سه گزینه را داشته‌اند.

یافته‌ها و نتایج نشان می‌دهد، ۳۲.۹ درصد ترجیح می‌دهند «مراکز تجاری و خرید» و ۳۲.۶ درصد ترجیح می‌دهند «اماکن مذهبی و زیارتگاهی» در اولویت بازگشایی قرار گیرند.

در مراتب بعدی به ترتیب «باشگاه‌های ورزشی، استخر و ورزشگاه‌ها» با ۲۹.۱ درصد، «نماز جماعت و جمعه» با ۲۱.۲ درصد، «پارک‌ها و مراکز تفریحی» با ۱۹ درصد، «رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها» با ۱۵.۶ درصد، «کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها» با ۱۱.۹ درصد و «سینما، تئاتر، کنسرت» با ۷.۴ درصد قرار دارند.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ اجرا شده است.

یافته‌ها و نتایج یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۸ درصد از شهروندان به میزان زیاد، ۱۷.۱ درصد تا حدودی و ۲۱.۹ درصد به میزان کم  از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند. همچنین ۲۴ درصد از مردم ایران بیان کردند، اصلاً ترسی از ابتلای خود به بیماری کرونا ندارند.

ایسپا اعلام کرده است که تفاوت معناداری بین گروه‌های مختلف از حیث «ترس از ابتلای خود به بیماری کرونا» وجود دارد. زنان بیشتر از مردان از ابتلای خود به بیماری کرونا می‌ترسند. همچنین مانند نظرسنجی‌های پیشین، افراد بالای ۵۰ سال کمتر از سایر گروه‌های سنی و افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم کمتر از دیگران از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند.

بنا بر اعلام ایسپا، این  نظرسنجی نیز به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha