• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99013118327
  • خبرنگار : 71368

نژاد بهرام عنوان کرد:

تعیین تکلیف وضعیت زباله سوز اهدایی چین به تهران/زباله سوز تهران را به شهر دیگری نمی‌دهیم

تعیین تکلیف وضعیت زباله سوز اهدایی چین به تهران/زباله سوز تهران را به شهر دیگری نمی‌دهیم

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر زباله سوز اهدایی دولت چین به تهران شد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که امروز جهان پیوستگی ملت‌ها است، گفت: بر همین اساس اگر کشوری دچار بحران یا رنج شود، سایر کشورها به کمک او می آیند و دیدید که اقدام شهرداری تهران در ویدئومپینگ ووهان باعث شد که اقدامی به جا و درست بود و باعث شد که شهرداری چین هدایایی برای شهر تهران ارسال کند.

وی با بیان این که چین یک زباله سوز بیمارستانی به تهران اهدا کرد که متاسفانه هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است، تصریح کرد: از حناچی شهردار تهران می خواهم که با ایجاد شرایط لازم هر چه سریعتر تمهیدات دریافت این زباله سوز را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، در بین تذکر نژاد بهرام، یکی از اعضاء، تصریح کرد که گویا این دستگاه زباله سوز به قم رفته است که این عضو شورای شهر گفت: اگر این دستگاه زباله سوز به قم رفته اشتباه رفته است؛ چرا که تهران یک سوم کشته های کرونا را دارد و با داشتن 11 میلیون نفر جمعیت بیشترین شیوع بیماری را دارد و با چه اجازه ای این دستگاه زباله سوز به قم رفته است.

وی گفت: من پریروز با حناچی صحبت کردم و به من گفت که هنوز نیامده و اگر هنوز این زباله سوز نیامده باید نسبت به ارسال ، نصب و راه اندازی هر چه سریعتر آن اقدام شود و اگر به هر دلیلی به قم رفته شهرداری تهران باید صراحتا اقدامات لازم را انجام دهد وگرنه شورای شهر در حد اختیارات قانونی ورود می‌کند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در پاسخ به این اظهارات نژاد بهرام به شوخی گفت: زباله سوز در عوارضی است.

زباله‌سوز چینی هنوز وارد کشور نشده/ زباله سوز تهران را به شهر دیگری نمی‌دهیم

به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام ظهر امروز همچنین در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص گم شدن زباله‌سوز اهدای چین به تهران گفت: زباله‌سوز گم نشده و سر جایش هست.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران یک ویدئومپینگ در مورد همدردی با شهر ووهان اجرا کرد که بسیار مورد استقبال کشور چین قرار گرفت، گفت: در آن زمان که همه کرونا را ویروس چینی می‌خواندند و با چین قطع ارتباط کرده بودند شهرداری تهران یک ویدئومپینگ برای همدردی اجرا کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در همین راستا شهرداری پکن هدایایی برای مقابله با کرونا به ایران داد و در نامه‌اش صراحتا به اجرای ویدئومپینگ توسط شهرداری تهران اشاره کرد، گفت: 30 تُن اقلام بهداشتی به ایران فرستاده شد و صراحتا اعلام کردند که یک دستگاه زباله‌سوز هدیه ویژه به تهران است.

وی با بیان اینکه امروز از حناچی درخواست کردم نسبت به ترخیص این زباله‌سوز اقدام شود، گفت: در میان جلسه به من گفتند که گویا این زباله‌سوز به قم رفته است! چرا؟ وقتی تهران بیش از یک سوم کشته‌های کرونا را دارد و با حجم انبوهی از زباله‌های بیمارستانی روبرو است چه ضرورتی دارد که به قم برود؟ شهرداری به من گفت که نمایندگان قم نیز درخواست مشابهی داشتند اما این زباله‌سوز برای آن‌ها نیست و برای تهران است.

نژاد بهرام با بیان اینکه وقتی به من گفتند که زباله‌سوز به قم می‌رود جا خوردم و ادامه داد: در همین جلسه از حناچی پرسیدم و او به من گفت که هنوز وارد ایران نشده و زباله‌سوز روی آب است اما باید بگویم که این هدیه شهر تهران است و با توجه به وضعیت این شهر این زباله‌سوز را به جای دیگر نمی‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha