• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99013118702
  • منبع : نمایندگی سمنان

کرونا به‌مراکز شبانه‌روزی و سالمندان سمنان نرسید/اعطای بسته‌ حمایتی و غذایی به‌ بی‌خانمان‌ها

کرونا به‌مراکز شبانه‌روزی و سالمندان سمنان نرسید/اعطای بسته‌ حمایتی و غذایی به‌ بی‌خانمان‌ها

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: هیچ موردی از شیوع ویروس کرونا در در مراکز شبانه‌روزی استان سمنان گزارش نشده است.

علیرضا ایزدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیچ مورد مثبی در مراکز شبانه‌روزی تحت‌پوشش این اداره کل گزارش نشده و در همین راستا امروز طی تماس تلفنی با کلیه صاحب امتیازان مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی استان از زحمات آنها در مقالبله با این بیماری نوپدید تقدیر شد.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان سمنان دارای ۳۷ مرکز شبانه روزی است بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها در روزهای کرونایی و شنیدن مسائل، مشکلات ، انتقادات و پیشنهادات در این بخش تاکید کرد و  افزود: هدف از برقراری تماس تلفنی با مسوولان مراکز شبانه روزی تحت نظارت نیز تقدیر از زحمات شبانه روزی آنها در این ایام بوده است.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان سمنان در سه حوزه تخصصی دارای مراکز شبانه رزوی است خاطرنشان کرد: معاونت توانبخشی با دارا بودن ۱۰ مرکز، معاونت اجتماعی با دارا بودن ۱۱ مرکز نگهداری فرزندان و معاونت پیشگیری با دارا بودن ۱۶ مرکز اقامتی میان‌مدت ، گذری و شلتر در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود هستند .

مدیرکل بهزیستی استان از نظارت و پیگیری مسائل و مشکلات مراکز شبانه روزی این استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و خطر شیوع این بیماری در مراکز شبانه‌روزی و علی‌الخصوص خانه‌های سالمندان، با نظارت مستقیم و نظارت غیرمستقیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی ، ساز و کاری طراحی شد و به حمدالله تا کنون با مدیریت بحران و نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیم گزارشی از شیوع این بیماری در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی استان داده نشده است .

وی با اشاره به برخی فعالیت و اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان در مراکز شبانه روزی در روزهای کرونایی امسال گفت: در گام نخست و به‌دنبال مصوبه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار استان کلیه مراکز روزانه و حرفه‌آموزی استان تعطیل شدند.

ایزدپور از پرداخت سرانه هر نفر ۹۰۰ هزار ریال به‌منظور تهیه مواد بهداشتی به مراکز شبانه روزی استان خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا برای 10 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و افراد دارای معلولیت و معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی و بیماران روانی مزمن استان، دستورالعمل‌هایی از جمله اختصاص اتاق قرنطینه و بیمار در مراکز نگهداری سالمندان، لغو پذیرش جدید ، ممنوعیت ملاقات ، تب سنجی روزانه مددجویان ، کنترل دما بدن و رعایت بهداشت و ضد عفونی پرسنل، خرید و توزیع پنج دستگاه سنجش اکسژن خون و...انجام شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در مراکز نگهداری فرزندان و شیرخوارگاه‌های این استان ادامه داد: تخصیص سرانه به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار ریال به حساب ۱۱ مرکز نگهداری فرزندان و همچنین واریز مبلغ ۱۲ میلیون ریال به حساب  تنها شیرخوارگاه ها استان به منظور خرید اقلام بهداشتی از جمله اقدامات بهزیستی استان بوده است. ضمن اینکه اقداماتی نظیرعدم پذیرش جدید، تب سنجی روزانه فرزندان، کنترل دمای بدن، خرید موادضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی، ترخیص فرزندان داری شرایط ، لغو فعالیت های فوق برنامه و..نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان از پرداخت کمک هزینه ۵۷ میلیون ریالی به مراکز اقامتی و کاهش اعتیاد در این استان خبر داد و افزود: اداره کل بهزیستی استان سمنان این اعتبارات را به منظور جبران بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا به مراکز اقامتی و کاهش اعتیاد استان پرداخت کرده است. همچنین علاوه بر این مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از شیوع کووید۱۹ در بین معتادان بی‌خانمان مستقر در پاتوق‌ها در قالب ارائه آموزش، تحویل ابزار و امکانات ضدعفونی و مواد شوینده به پرسنل موسسات و مراکز کاهش آسیب و افراد مستقر در پاتوق‌هاهزینه شد.

وی همچنین از ارائه بسته‌های حمایتی و غذایی به افراد مستقر در این پاتوق‌ها خبر داد و گفت: غربالگری و ارزیابی سلامت این افراد نیز از دیگر اقدامات همکاران ما در ایام کرونایی اخیر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha