• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99020100295
  • خبرنگار : 50040

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

لزوم حمایت از حافظان سلامت/ فعالیت ۱۳۱۳ مرکز بهداشتی در گیلان

لزوم حمایت از حافظان سلامت/ فعالیت ۱۳۱۳ مرکز بهداشتی در گیلان

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از فعالیت مستقیم بیش از ۴۳۳۰ نفر در بخش بهداشت استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۱۳ واحد در حوزه های بهداشتی گیلان شامل ۹۶۵ خانه بهداشت، ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۴ پایگاه سلامت، چهار پایگاه مرزی و چهار مرکز مشاوره رفتاری داریم.

فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این نامگذاری توجه بیش از پیش به مقوله سلامت و نقش سلامتی آن در زندگی فردی و اجتماعی و توسعه پایدار کشور است.

وی شعار هفته سلامت امسال را «حمایت همگانی از حافظان سلامت» دانست و افزود: حمایت از حافظان سلامت اعم از بهداشت و درمان ضروری است و طی دو ماه گذشته که با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، کادر بهداشتی و درمانی شجاعانه با این ویروس مبارزه کردند و تعدادی از آنان بیمار شدند و تعدادی دیگر در این راه جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اولین روز از هفته سلامت به بهورزان، مراقبین سلامت و ماماها تعلق دارد، تصریح کرد: بهورزان در محیطی ترین واحد روستایی مشغول ارائه خدمت هستند و در جریان کرونا بهورزان، مراقبین سلامت، ماماها و پرستاران در مراکز بهداشت شهری و روستایی اقدام به ارائه آموزش و خدمات به مردم می کنند.

مهرابیان، از فعالیت مستقیم بیش از ۴۳۳۰ نفر در بخش بهداشت استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۱۳ واحد در حوزه های بهداشتی گیلان شامل ۹۶۵ خانه بهداشت، ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۴ پایگاه سلامت، چهار پایگاه مرزی و چهار مرکز مشاوره رفتاری داریم.

وی با بیان اینکه مراکز مذکور در بحران کرونا با ویزیت بیماران از بار مراجعه به بیمارستان ها کم کردند، یادآور شد: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت گیلان از طریق مراکز بهداشت تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند. غربالگری کرونایی ۸۱۵۰ مادر باردار و ارائه ۹۵ هزار ساعت آموزش پیشگیری از کرونا نیز انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارائه آموزش های بهداشت حرفه ای، گندزدایی، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت محیط و بهداشت روان را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت دانست و اضافه کرد: بخش بهداشتی در کنار کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران از اولین روز شیوع کرونا نقش بارز داشته است.

مهرابیان، با اشاره به آغاز گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب فاصله گذاری هوشمند، خاطرنشان کرد: اماکن و واحدهای صنفی و صنعتی تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند از طریق سامانه سلامت اقدام به ثبت نام کنند؛ البته این سامانه به اطلاعات اقتصادی نیاز ندارد و مباحث بهداشتی را دنبال می کند تا بتوانیم شیوع و انتقال بیماری کرونا را کم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha