• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99020100564
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

چگونه میزبان کرونا در ادارات نباشیم؟

چگونه میزبان کرونا در ادارات نباشیم؟

این روزها برخی از ما ناچار هستیم که در محیط کار خود حضور داشته باشیم. با رعایت نکات بهداشتی  میتوانیم انتقال ویروس را به حداقل رسانده و هم خود و هم مراجعین را  از  بیماری محافظت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همان طور که در مقابل مراقبت از خود و خانواده مسئول هستیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما در محیط کار را کاهش می‌دهد و مراجعین نیز آرامش بیشتری پیدا می‌کنند.

اطلاع رسانی وآموزش

  • نصب تابلوی بزرگی که به مراجعین تذکر دهد در صورت داشتن علایم  سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند. 
  • به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با  دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.
  • نصب پوسترها اعلامیه‌هایی در نقاط  مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست‌ها، رعایت فاصله و سایر نکات بهداشتی کمک کننده است.
  • تذکر شفاهی ھم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می‌کند.  کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند.

معاینه مراجعین: 

در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید. 

رعایت فاصله: 

  • کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریت‌ها و سفرهای کاری تا حدامکان لغو شوند.  
  • کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد.
  • از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد.
  • درصورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما از دستکش استفاده کنید و به موقع دست‌های خود را بشویید.
  • جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه می‌شود از سیستم  نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از  اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند. 

ضدعفونی: 

  • میز، تلفن‌ها، موبایل‌ها، صفحه کلید، موس و پد موس و سایر اجزای کامپیوترها، دستگیره‌های در، کشوها و قفسه‌ها، دسته‌های صندلی‌ها حتما بایستی مرتبا ضدعفونی شوند.
  •  فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.
  • سرویس های بهداشتی بیشتر از قبل نظافت وضدعفونی می‌خواهند. 

وسایل بهداشتی: 

  • وجود صابون و مواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره را مرتب چک کنید. 
  • جعبه دستمال کاغذی در دسترس همه کارکنان و مراجعین مورد نیاز است. 
  • کارمندان در صورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: 

به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه‌ سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آنها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴٠٣٠ تماس برقرار کنند.

امضاء و اثر انگشت: 

  • خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید. اگر خودکار نداشت  خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.
  • در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه  الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجع قرار  دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.