• سه‌شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99020201000
  • منبع : نمایندگی سمنان

تولید سالانه ۱۶میلیون متر پارچه جین برای اولین‌بار در سمنان/ ایجاد 400اشتغال جدید در کویرجین

تولید سالانه ۱۶میلیون متر پارچه جین برای اولین‌بار در سمنان/ ایجاد 400اشتغال جدید در کویرجین

ایسنا/سمنان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون متر مربع پارچه جین را دارد که برای اولین بار در استان پارچه جین تولید خواهد شد که از نظر مرغوبیت در کشور ممتاز است.

علی تشنه دل دوم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه شرکت نساجی کویر استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت نساجی کویر دارای دو طرح توسعه کویر جین و درین ریس است و در زمینه تولید پارچه جین ، رنگرزی نخ و پارچه و تولید نخ پنبه و پلی استر فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی کویرجین اولین واحد تولید کننده پارچه جین در استان است ادامه داد: برای اجرای این طرح در حدود یک‌هزار و۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون متر مربع پارچه جین ، پنج میلیون متر مربع پارچه پنبه ویسکوز و ۱۶۵۰ تن رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی را دارد که با راه اندازی کامل آن زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه ضمن بازدید از واحد تولید نساجی کویر تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۵۷۵ میلیارد ریال در زمینه تولید انواع نخ فعالیت دارد.

وی با اشاره کیفیت بالای محصولات و تکنولوژی بروز ماشین آلات خط تولید شرکت نساجی کویر گفت: این شرکت ظرفیت تولید سالانه 10 هزار و ۵۰۰ تن نخ صد در صد پنبه ، نخ پنبه پلی استر، نخ اکریلیک پنبه و نخ پلی استر ویسکوزا را دارد .

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در مجموعه توانسته است زمینه اشتغال حدود ۷۷۰ نفر را فراهم کند بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی تاکید کرد.

تشنه دل در ادامه از واحد تولیدی درین ریس یکی دیگر از طرح های توسعه شرکت نساجی کویر بازدید کرد و گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار میلیارد ریال ظرفیت تولید 6 هزار و500 تن نخ 100 درصد پنبه ای و یک‌هزار تن نخ ویسکوز را دارد و برای بیش از ۳۰۰ نفر امکان فرصت شغلی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha