• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99020301857
  • خبرنگار : 30054

خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان

خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان

در این متن با تاکید بر ویژگی‌ها و قیمت فرش ۷۰۰ شانه کاشان، به آن‌چه درهنگام خرید فرش باید درباره شانه و تراکم بدانید می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام قالی کاشان، یکی از مسائلی که در هنگام خرید فرش کاشان، دغدغه خریداران فرش ماشینی است، انتخاب بین انواع فرش است.  دراین‌میان، مهم‌ترین سوال این‌است که چه شانه و تراکمی برای فرش ماشینی مناسب است. ازآن‌جایی‌که همه خریداران فرش به‌دنبال فرش خوب و ارزان هستند، شانه و تراکم تا چه اندازه می‌تواند بر کیفیت و قیمت فرش ماشینی تاثیر داشته‌باشد. فرش ۷۰۰ شانه، معمولا به‌عنوان فرش نسبتا ارزان و خوب، توجه خریداران را جلب می‌کند.

اصطلاح فرش ۷۰۰ شانه به چه معناست و چگونه فرش ۷۰۰ شانه اصل را تشخیص بدهم؟

فرش ۷۰۰ شانه فرشی است که در یک متر از عرض، ۷۰۰ گره داشته‌باشد. برای تشخیص فرش ۷۰۰ شانه اصل، کافی‌است تعداد گره‌ها را در ۱۰ سانتی‌متر از عرض بشماریم که باید برابر با ۷۰ گره باشد.

اگرچه تراکم استاندارد فرش ۷۰۰ شانه کاشان ۲۱۰۰ است، این فرش تا تراکم ۲۵۵۰ بافته می‌شود که کیفیت، قیمت و زیبایی فرش ۷۰۰ شانه را بیشتر می‌کند.

شانه و تراکم فرش، تاثیر مستقیم بر قیمت فرش ماشینی دارد. نکته‌ای که باید در خرید فرش ۷۰۰ شانه کاشان، درنظرداشت این‌است‌که فرش ماشینی ۵۰۰ شانه که به فرش طرح ۷۰۰ شانه معروف است، با جعل برچسب، به‌عنوان فرش ۷۰۰ شانه اصل به شما فروخته نشود.

قیمت فرش ۷۰۰ شانه کاشان نسبت به دیگر فرش ها چگونه است؟

قیمت فرش ماشینی به عوامل زیادی بستگی دارد. ازجمله جنس نخ خاب، وزن فرش، تعداد رنگ و برند کارخانه. شانه و تراکم فرش از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی هستند. بافرض‌این‌که دیگر عوامل در دو فرش یکسان باشند، قیمت فرش ۵۰۰ شانه حدود ۲۰ درصد کمتر از قیمت فرش ۷۰۰ شانه است. قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه حدود ۱۵ درصد از فرش ۷۰۰ شانه بیشتر است. قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه حدود ۳۰ درصد و قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه حدود ۸۰ درصد از فرش ۷۰۰ شانه بیشتر است.

البته درنظرداشته‌باشید که قیمت فرش ۷۰۰ شانه که در عوامل دیگر بی کیفیت است، می‌تواند از فرش ۵۰۰ شانه هم کمتر باشد اما باتوجه به مقایسه قیمت بین فرش های مختلف، فرش ۷۰۰ شانه انتخابی نسبتا ارزان است. در خرید فرش باید درنظرداشته‌باشید که آیا فرش ۷۰۰ شانه انتظارات شما را از فرش موردنظرتان برآورده می‌کند. آیا برای کاربرد شما فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه.

برای پاسخ باید با ویژگی ها، معایب و مزایای فرش ۷۰۰ شانه آشنا شوید.

از مزایای فرش ۷۰۰ شانه: نرمی و لطافت بیشتری نسبت به فرش های با شانه بیشتر دارد.

ارتفاع نخ خاب در فرش ۷۰۰ شانه نسبت به فرش با تراکم بالاتر مثل فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه بیشتر است. یکی از دلایل به زبان ساده این‌است‌که هرچه تراکم فرش بالا می‌رود، نخ خاب نازک‌تر می‌شود و برای ایستایی بیشتر نخ خاب نیاز است که ارتفاع آن کاهش یابد.

با توجه به این ویژگی فرش ۷۰۰ شانه، این فرش ماشینی، نسبت به انواع با تراکم بالاتر، نرمی و لطافت بیشتری دارد. بنابراین برای زندگی به سبک ایرانی مناسب‌تر است.

از مزایای فرش ۷۰۰ شانه: نسبت به فرش های با شانه بیشتر بازگشت پذیری بیشتری دارد.

نخ خاب فرش ۷۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه، ضخامت بیشتری دارد. یعنی مثلا اگر پایه مبل برای مدتی برروی فرش قرارداشته‌باشد، راحت‌تر به حالت اول خود برمی‌گردد.

اگر فرش شما در مکانی قراردارد که پاخور بالایی دارد یا زیاد تغییر دکوراسیون یا اسباب‌کشی دارید، فرش ۷۰۰ شانه برایتان مناسب‌تر است.

از معایب فرش ۷۰۰ شانه: نسبت به فرش های با شانه بیشتر، ظرافت کمتری دارد.

فرش ۷۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه دارای ظرافت کمتری است. دلیل آن تراکم کمتر و ضخامت نخ بیشتر در فرش ۷۰۰ شانه است. نقشه فرش بسیار ظریف و شلوغ در فرش ۷۰۰ شانه زیبا نمی‌شود. بنابراین فرش ۷۰۰ شانه با نقشه خلوت انتخاب بهتری برای این فرش است.

خرید اینترنتی فرش ۷۰۰ شانه کاشان، خرید فرش ارزان و خوب

امروزه از بهترین راه‌های خرید فرش ارزان، خرید اینترنتی فرش کاشان از فروشگاه های اینترنتی فرش است. چه نکاتی برای داشتن خرید امن و رضایت بخش از این فروشگاه های فرش لازم است رعایت شود؟

اول این‌که رقابت بین کارخانجات متعدد فرش کاشان، موجب کاهش قیمت و افزایش کیفیت فرش درطی سال‌های متمادی شده‌است. بنابراین، خرید فرش ماشینی کاشان در مقایسه با خرید فرش از شهرهای دیگر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه‌براین‌که فروشگاه های اینترنتی فرش که در کاشان مستقر هستند، به دلیل داشتن هزینه‌های جانبی کمتر و دسترسی مستقیم به کارخانجات فرش کاشان، فرش ماشینی را به قیمت ارزان تری به مشتری تحویل می‌دهند. چگونه یک فروشگاه اینترنتی فرش را برای خرید فرش انتخاب کنیم؟

هر فروشگاه اینترنتی معتبر که در خرید و فروش فرش فعالیت می‌کند، باید نماد اعتماد الکترونیک دریافت کند تا توسط خریدار فرش ازطریق مرکز تجارت الکترونیک قابل‌ردیابی باشد. علاوه‌براین‌که دارای امکان مقایسه، طرح های متنوع فرش از برندهای مختلف و امکان پیگیری سفارش باشد.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان، خرید مطمئن از کارشناسان فرش ماشینی

خرید فرش از کارشناسان این مزیت را دارد که درصورت وجود ابهام در خرید فرش، از راهنمایی آن‌ها کمک می‌گیرید. سایت قالی کاشان https://ghaliekashan.com/ با قابلیت استفاده آسان، از کارشناسان خبره در فروش فرش بهره می‌برد. علاوه‌براین با امکان جستجوی طرح فرش موردنظر در انبوه فرش های ماشینی و مقایسه یک طرح فرش در برندهای مختلف، خرید بهترین فرش را برای شما ممکن می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی