• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 99020301882
  • خبرنگار : 71591

قیمت نفت در آستانه صعودی شدن قرار گرفت

قیمت نفت در آستانه صعودی شدن قرار گرفت

بهای نفت پس از یک رکورد تاریخی و سقوط به قیمت منفی، در معاملات روز چهارشنبه با اندکی افزایش رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز ، در معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت تگزاس آمریکا با ۱۸ درصد یا ۲.۰۵ دلار افزایش، در ۱۳.۶۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. همچنین شاخص نفت برنت نیز با ۴ سنت افزایش در ۱۹.۳۷ دلار به ازای هر بشکه ایستاد. 

بورس وال استریت دو شب گذشته شاهد سقوط بی سابقه قیمت نفت وست تگزاس برای تحویل در ماه مه ۲۰۲۰، به زیر صفر و بهای منفی بود. 

به عقیده بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه نفت و انرژی، علت اصلی این سقوط بی سابقه که برای نخستین بار در تاریخ به ثبت رسید، تخریب تقاضا تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و همچنین روند کندتر از حد انتظار بازگشایی اقتصاد آمریکا بیان شده بود.

استفانی اینس، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی در AxiCorp در این خصوص خاطرنشان کرده است: بازارهای جهانی نفت به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا با افت شدید، ناگهانی و البته موقت در تقاضای طلای سیاه دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه اظهارات خود هشدار داده است که احتمالاً با تداوم بحران کنونی ناشی از ویروس کرونا، باری دیگر ظرفیت ذخیره سازی کشورهای تولید کننده نفت به اتمام خواهد رسید که این امر دوباره موجب متزلزل شدن و سقوط بهای نفت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۳:۰۱

از آنجا که عوامل ساختاری مانند کمبود تقاضا، ازدیاد عرضه و فقدان فضا برای ذخیره نفت دلایل سقوط نفت آمریکا به زیر صفر هستند و در حال حاضر خبری از ظهور نشانه‌های برگشتن گسترده فعالیت‌ها به حالت نرمال به دلیل شیوع کرونا در دست نیست، بسیاری از کارشناسان حوزه نفت بر این باورند که این اتفاق ممکن است باز هم برای نفت در روزها و ماه آینده رخ دهد. خبرگزاری رویترز نظر برخی کارشناسان و موسسات این عرصه را درباره آینده نفت جویا شده و عمده آنها بر تاریک بودن چشم‌انداز قیمت نفت تاکید کرده‌اند. بانک بین‌المللی گلدمن ساکس در پاسخ به سوال رویترز گفته است چنین اتفاقی می‌تواند سه‌شنبه یعنی آخرین روز معاملات نفت ماه مه WTI نیز رخ دهد و پس از آن واقعیت فیزیکی بازاری که به شدت دچار مازاد عرضه‌ است به سررسید ژوئن این نفت شاخص فشار خواهد آورد. این نهاد افزوده در نهایت با پر شدن انبارها، تولید به زودی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت که مقدمه افزایش قیمت نفت را در زمانی که به تدریج تقاضا بهبود یابد، فراهم خواهد کرد. سوشانت گوپتا، مدیر پژوهش در وود‌مکنزی نیز گفته است سقوط تاریخی نفت خام آمریکا نشانه‌ فشاری است که با توجه به شرایط فعلی مازاد عرضه می‌تواند بر دیگر نفت‌ها نیز وارد آید.