• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020302279
  • خبرنگار : 71565

نماینده سنندج: تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ کارگران یک تبعیض بزرگ بود

نماینده سنندج: تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ کارگران یک تبعیض بزرگ بود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از تعیین یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به عنوان حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: این دستمزد یک تبعیض بزرگ بوده و به احساس شکاف و تبعیض میان کارگران و کارمندان دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها مردم در شرایط سختی قرار دارند ترس از شیوع کرونا نگرانی‌ خانواده‌ها را تشدید کرده است، در مقابل آن همه جانفشانی کادر درمانی که امید بخش هم هست، مشوق‌های ناچیز و ناامید کننده دولت جای تاسف دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به رییس جمهور افزود: در تمام کشورها برای کاهش استرس و برای امنیت شغلی از تمام ظرفیت‌های کشور و از مشوق‌های کمک معیشتی ویژه‌ای بهره گرفتند. مردم در خانه ماندن را رعایت می‌کنند ولی چرا شما نمی‌توانید حداقل هزینه سه ماه آب و برق و گاز مردم را رایگان اعلام کنید؟

نماینده مردم سنندج اظهار کرد: پرداخت وام یک میلیون تومانی چه دردی را دوا می‌کند؟ قرار بود بسته‌های غذایی برای خانواده‌های کم بضاعت در نظر گرفته شود ولی این بسته‌ها ناچیز و محدود است. باید توجه کنیم برای کارگران فصلی و اقشار آسیب پذیر که در این شرایط شغل از دست داده اند مشوق‌های مناسبی نیست.

فرشادان بیان کرد: تعیین حداقل دستمزد یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان در سال ۹۹ تبعیض بزرگی برای کارگران بود. متولیان نظام حقوق و دستمزد با این تصمیم احساس شکاف و تبعیض میان کارگران و کارمندان را تشدید کردند. در این تصمیم تجدید نظر شود.

نماینده مردم سنندج  با اشاره به بیکاری جوانان بیان کرد: نرخ بیکاری ۲۴ استان در حال کاهش ولی در کردستان در حال افزایش است. درباره موضوع زمین خواری برخی نهادها در کردستان به وزارت راه  هشدار می‌دهم از اهمال کاری در برخورد با قانون گریزان دست بردارید. موضوع کوه خواری چند سال به یک رویه نادرست تبدیل شده است.

فرشادان در پایان با اشاره به موضوع معدوم سازی جوجه‌های یک روزه اظهار کرد: این کار غیر کارشناسی و به دور از اخلاق اسلامی بود.  این تصمیم غلط نشان داد دولت قاعده عرضه و تقاضا را نمی‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha