• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99020302281
  • خبرنگار : 30057

رقابت محصول محققان کشور با رقیب چینی در حوزه پلیمر

رقابت محصول محققان کشور با رقیب چینی در حوزه پلیمر

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان رها سازهای پلیمری برای کاربرد در قالب گیری صنایع لاستیک سازی و تایر خودروها را در کشور بومیا سازی کردند ودر رقابتی نفس گیر با رقیب چینی موفق شدند سهم قابل توجهی از بازار کشور را این محصول خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، معصومه نوجوان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه‌های دولتی و با هدف بومی سازی و تهیه دانش فنی محصولات جدید شیمیایی و پلیمری، فعالیت دارد، گفت: این شرکت همچنین تولیداتی در زمینه تولید افزودنی‌های صنعت لاستیک و پلاستیک به ویژه رهاسازها و روان کننده‌ها دارد.

وی تولید رها سازها (Releasing Agents) یا واکس‌های جداکننده را از محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: واکس‌های جدا کننده ترکیبات شیمیایی هستند که یک لایه مسطح، خنثی، نازک و همگن روی سطح قالب ایجاد می‌شود و مشکلات ناشی از چسبیدن قطعه به قالب را قبل و بعد از ولکانیزاسیون مرتفع می‌کند.

نوجوان ادامه داد: رهاسازهای با ساختار غیر سیلیکونی  بر خلاف رهاسازهای سیلیکونی، به دلیل ساختار شیمیایی خود قادر به  فرآیند رهاسازی هستند و سطح چربی روی قطعه و قالب به جا نمی‌گذارند، این موضوع سبب می شود که قطعات تولیدی بتوانند پس از تولید مستقیما وارد فرآیندهای بعدی نظیر رنگ کاری، چسب کاری و عملیات تکمیلی دیگر که روی قطعه لازم است انجام شود و نیاز به مرحله شستشو با آب و مواد شوینده از بین می‌رود به این ترتیب سیکل تولید کاهش یافته و قیمت نهایی قطعه نیز کاهش می‌یابد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، رها سازهای پلیمری تولید شده در این شرکت را بر پایه آب دانست و ادامه داد: این محصول در صنایع مختلفی مانند لاستیک، پلاستیک و صنعت تایرسازی کاربرد دارد.

به گفته وی، این محصول ایرانی با قیمت حدوداً 60 هزار تومان در هر کیلو عرضه می‌شود ولی نمونه مشابه آلمانی با همان کیفیت، حدود 300 هزار تومان است.

نواجوان در ادامه افزود: رقیب اصلی شرکت یک محصول چینی است که ساختار متفاوتی با این محصول دارد، کارخانه‌های صنعتی کمی تردید دارند تا از محصول ایرانی به جای محصول چینی که سال‌ها کاربرد داشته، استفاده کنند، این مسئله یک رقابت نفس‌گیر را میان این شرکت و واردکنندگان محصول چینی به وجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha