• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 99020302310
  • خبرنگار : 71549

تصاویر منتخب جهان ورزش در فروردین ماه

تصاویر منتخب جهان ورزش در فروردین ماه

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا

بهترین تصویر روز از یکم تا بیست و نهم فروردین از میان رقابت‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، کریکت، قایقرانی، اسب سواری و بسکتبال توسط ایسنا انتخاب و منتشر شد که در ادامه ۱۰ عکس برتر منتخب این ماه را می‌بینید.

مسابقات اسب سواری موسوم به "Maisons-Laffitte Racecourse" از سال ۱۸۷۸ در فرانسه روی چمن و در پیست صاف و بدون مانع برگزار می‌شود. در این مسابقات از نژاد خاصی از اسب‌ها که به "Thoroughbreds" مشهورند استفاده می‌شود. این اسب‌ها مخصوص مسابقه اند و از دیگر اسب‌ها کشیده‌تر و عضلانی‌تر هستند.

عراق جزو کشورهایی است که قرنطینه را بهترین راه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می‌داند. در چنین شرایطی کودکان مانند دیگر اعضای خانواده خود تمام اوقات خود را در خانه به سر می‌برند و مجبور هستند برای انجام تفریح مورد علاقه‌شان، فوتبال، از راه‌های جایگزین استفاده کنند. صباح آرار، تصویر دو پسربچه بغدادی را به ثبت رساند که اوقات خود را با فوتبال‌دستی می‌گذرانند.

تنها چند روز پس از اعلام تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سال آینده میلادی، تیم کایاک آمریکا تصمیم گرفت تمرینات خود را پیگیری کند. در آن زمان آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور از چین هم پیشی گرفته بود. 

جردن شرمن به همراه یکی دیگر از هم‌تیمی‌هایش پس از پایان تمرین خود در رود پوتوماک از مسیر جنگل مریلند به خانه بازگشتند.

در حالی که اروپا با بحران ویروس کرونا روبرو است رقابت‌های لیگ فوتبال بلاروس در جریان است. فوتبال در سراسر اروپا متوقف شده است اما لیگ این کشور با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

ورزشگاه کوچک اف سی مینسک میزبان هوادارانی بود که اغلبشان نسبت به شیوع کووید ۱۹ بی تفاوت و بدون ماسک در کنار هم به تشویق تیم خود مشغول بودند. سرگئی گاپن، تصویر یکی از  معدود هواداران تیم میزبان را به ثبت رسانده است که ماسک زده است.

شنا در آب‌های یخ زده یکی از ورزش‌های سخت محسوب می‌شود که کمتر ورزشکاری ریسک می‌کند به آن بپردازد. کریستین مکی، غواص ۳۷ ساله تصمیم گرفت زیر پوششی از یخ دریاچه واسا فنلاند شنا کند.

 مکی بیست و یکم مارس یک رکورد جهانی غیر رسمی در فری دایوینگ (حبس نفس در غواصی) در عمق ۱۰۱ متری یکی از دریاچه‌های فنلاند را به ثبت رساند.

سارتر می‌گوید قابلیت اشیا دلیل وجودی آن‌هاست. با دیدن تصویر زیر سبد بسکتبالی در ذهن ما مجسم می‌شود که در واقعیت دیگر وجود ندارد. انگار دست‌هایی تابلویی را بالا گرفته‌اند که روی آن نوشته: چکشی را که دسته‌اش از زنجیر است چه بنامیم؟

این عکس را Libby March از واشنگتن پست در پارکی در نیویورک ثبت کرده که به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای فاصله‌گذاری اجتماعی، سبد بسکتبالی را از بدنه‌اش جدا کرده‌اند.

مسئولان ورزشگاه مینیرو در برزیل، این استادیوم را با نورپردازی به رنگ سبز که برایشان نمادی از امید است درآوردند تا از همه متخصصان و افرادی که برای مبارزه با بیماری کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی و حمایت کنند.

مقامات بلاروس خطر این ویروس را نادیده گرفته‌اند و مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند که این موضوع ممکن است پیامدهای تلخی داشته باشد.

در این میان درخواست هولیگان‌های فوتبال بلاروس برای نرفتن به ورزشگاه‌ها و خطر ابتلای کرونا تاثیرگذار بود و تعداد تماشاگران در دیدار باته‌بوریسف و روخ برست به حداقل رسیده بود. 

در تصویری که سایت getty images از این بازی منتشر کرد هواداری با ماسک دیده می‌شود که به نظر می‌رسد کمی احتیاط کرده است اما پشت سرش سه تماشاگر حضور دارند که با پوشش خاص خود کاملا کرونا را نادیده گرفته‌اند.

بر خلاف بیشتر کشورهای دنیا که بیشتر فعالیت‌هایشان از جمله مسابقات ورزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند، لیگ فوتبال کشور نیکاراگوئه همچنان در حال برگزاری است. این سه نوجوان هم برای سرگرم کردن خود از درختی بالا رفتند تا مسابقه بین تیم‌های رئال مادریز و یوونتوس ماناگوئا را تماشا کنند. این بازی را یوونتوس با پیروزی ۲ بر صفر به پایان رساند. شاید خیلی از هواداران فوتبال حاضر بودند برای تماشای دوباره مسابقه فوتبال از نزدیک حتی روی شاخه‌های نه چندان راحت درخت بنشینند.

بحران کرونا در جهان موجب شده چهره ورزشگاه‌ها و زمین‌های بازی کاملا متفاوت شود. دیگر خبری از حضور ورزشکاران و تماشاگران در این مکان‌ها نیست چون مسابقاتی برگزار نمی‌شود. در معدود کشورهایی که رقابت‌های مختلف در حال پیگیری است مانکن‌ها یا آدمک‌ها جایگاه‌های خالی را پر می‌کنند. 

به تازگی انگلیسی‌ها روشی برای پر کردن زمین‌های مسابقه از بازیکنان پیدا کرده‌اند. باشگاه کریکت نورثویچ با چند مترسک زمین خود را پر کرد. قرار بود لیگ کریکت در این کشور اواسط آوریل برگزار شود که شیوع کووید ۱۹ این اجازه را نداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha