• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99020402684
  • منبع : نمایندگی مازندران

"شاد" از نگاه یک کارشناس علوم تربیتی

"شاد" از نگاه یک کارشناس علوم تربیتی

ایسنا/مازندران چند روزی است شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) در کشور برای دانش آموزان در شرایط بیماری کرونا راه‌اندازی شده اما این شبکه به علت مشکلات اینترنتی در بعضی از مناطق، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها را نگران کرده است. 

هدف از ایجاد این شبکه این است که بین مدارس و دانش آموز در شرایط کرونایی فاصله‌ای ایجاد نشود اما با وجود آن‌که  این شبکه مزیت‌های خوبی هم دارد اما مشکلات اینترنت باعث شده تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق مختلف نتوانند به خوبی از این شبکه بهره‌مند شوند و به گفته  کارشناسان مربوطه با مشکلات اینترنتی نمی‌توان به خوبی دروس علوم پایه را که مهم‌ترین دروس مدارس به شمار می‌روند به دانش‌آموز آموزش داد و در این خصوص لازم است یک برنامه‌ریزی دقیق برای آموزش هر چه بهتر دانش آموزان‌ در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

دانش‌آموزان در درسهای علوم پایه مشکل دارند
 
یک کارشناس حوزه علوم تربیتی با بیان اینکه ویروس کرونا نظام آموزشی کشور  را با مشکلی مواجه کرده است، گفت: دانش آموزان در این شرایط در دروس علوم پایه ضربه بزرگی خواهند خورد.

فریدون شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) که در کشور در چند روزی  اجرا شده است، اظهار کرد: هدف از این برنامه توسط مسئولین این است که در شرایط کرونایی بین دانش آموز و مدرسه فاصله ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: این شبکه اجتماعی علاوه بر مزیت‌هایی که دارد در برخی از نقاط کشور به علت مشکلات اینترنتی هم دانش آموز و هم اولیای آن‌ها را نگران کرده است.

این کارشناس علوم تربیتی با اشاره به اینکه نظام آموزشی و هر نظام دیگری که در ارتباط موضوع آموزش است باید یک آینده نگری را برای آموزش دانش آموزان داشته باشد، گفت: به عنوان مثال اگر در آینده یک اتفاق یا مشکلی امثال بیماری کرونا رخ دهد آن نظام آموزشی باید یک برنامه‌ریزی مدون از قبل تعیین شده را برای دانش آموزان اجرا کند.

شعبانی در خصوص چگونگی تدریس دروس علوم پایه دانش آموزی در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اکنون با این شرایط بهتر است مسئولان در طول هفته سه روز را فقط به دروس علوم پایه دانش آموزان اختصاص دهند و دانش آموزان برای آموزش این درس‌ها با رعایت فاصله اجتماعی به صورت ۱۰ تا ۱۰ تا در  کلاس حضور یابند تا به دروس علوم پایه آن ها ضربه‌ای وارد نشود.

وی افزود: اگر مسئولان نظام آموزشی کشور،  نظرات خود را با کارشناسان آموزشی مربوطه در میان بگذارند می‌توانند برنامه ریزی خوبی را برای آموزش دانش آموزان مدون کنند همانند برخی کشورهایی که حتی قبل از شیوع این بیماری برنامه ریزی هایی را برای شرایط بحرانی کشور خودشان تدوین کردند.

این کارشناس علوم تربیتی یادآور شد: به عنوان مثال در کشور فرانسه از قبل  یک نمونه برنامه ریزی آموزشی برای شرایط بحرانی انجام شد که در این برنامه ریزی دانش آموزان یک هفته در مدرسه و  یک هفته هم در خارج از مدرسه به سر می برند اگر چنین برنامه ریزی هایی در کشور ما باشد می توانیم در شرایط بحرانی هم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.