• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99020402892
  • خبرنگار : 50105

آموزش آنلاین، آموزشی نابرابر

آموزش آنلاین، آموزشی نابرابر

ایسنا/خراسان رضوی نیمی از دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌های جهان که به دلیل شیوع کروناویروس از سطوح مقدماتی تا عالی خانه‌نشین شدند، دسترسی به رایانه برای آموزش از راه دور ندارند.

به نقل از ساینس، بیانیه یونسکو با تاکید بر اختلاف شگفت‌انگیز دیجیتال بین ثروتمندان و فقرا اعلام کرد:  43 درصد از جوانان در خانه دسترسی به اینترنت ندارند.

میلیاردها نفر در سراسر جهان تقریبا یک‌شبه مجبور به خانه‌نشینی و دورکاری شدند.

برای برخی کودکان و معلمان، تعطیلی مدارس و گذراندن دوره‌های آنلاین و ارزیابی به‌صورت آنلاین، مشکل‌ساز شده است و بر اساس آمار منتشرشده یونسکو، تقریبا نیمی از دانش‌آموزان مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جهان از دسترسی به رایانه، اینترنت و یا گوشی هوشمند محروم هستند.

محققان اظهار کردند: در برخی از کشورها هم که مشکل دسترسی به اینترنت و رایانه ندارند، این نوع آموزش(انتقال سریع به یادگیری آنلاین) برای معلمان هم چالش‌برانگیز بوده و برای مناطقی که دسترسی به فناوری‌های اطلاعاتی و سایر روش‌ها کمتر است، این روش یادگیری دشوارتر یا غیرممکن خواهد بود.

مدارس و دانشگاه‌ها در 191 کشور جهان بسته‌شده است.تقریبا 826 میلیون دانش‌آموز، رایانه خانگی ندارند و حدود 706 میلیون نفر هم فاقد دسترسی به اینترنت هستند و این عدم دسترسی، یادگیری از راه دور را غیرممکن می‌کند.

در بیانیه یونسکو آمده است که اختلافات در کشورهای کم‌درآمد بیشتر است و در کشورهای جنوب صحرای افریقا 89 درصد دانش‌آموزان به رایانه خانگی دسترسی ندارند و 82 درصد هم امکانات دسترسی به اینترنت ندارند.

البته در برخی از موارد که دسترسی به رایانه و یا حتی برق ممکن نیست، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت دارند و این دستگاه‌ها مناسب یادگیری نیستند و ازآنجایی‌که سرعت اینترنت در برخی از مناطق پایین است، دانش‌آموزان با مشکلاتی برای یادگیری الکترونیکی مواجه هستند.

اُدره آزولِه، مدیرکل یونسکو اظهار کرد: ادامه تحصیل و یادگیری نمی‌تواند به آموزش آنلاین محدود شود و باید از سایر گزینه‌ها مانند برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در جامعه و روش‌های خلاقانه یادگیری نیز استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha