• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99020603601
  • خبرنگار : 50022

ثبت‌نام ۲۵ هزار البرزی برای بیمه بیکاری کرونا

ثبت‌نام ۲۵ هزار البرزی برای بیمه بیکاری کرونا

ایسنا/البرز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از ثبت نام ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد.

حسین فلاح‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد: از ۲۳ اسفند سال گذشته تاکنون، ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ نفر در بررسی های اولیه مشمول شده‌اند.

فلاح نژاد با اشاره به بیکاری نیروی کار در تعدادی از مشاغل در استان به دلیل بیماری کرونا اظهار کرد: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و ثبت نام در این سامانه از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند ‌شوند.

فلاح نژاد اضافه کرد: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند  از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی درخصوص فرایند ثبت نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا  افزود: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند و پس از بررسی اطلاعات مشمولین، دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آنها پیامک ارسال می‌شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

گفتنی است براساس اعلام و ابلاغ شیوه نامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ به امضای مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رسید و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای این نوع بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۱:۱۳

باسلام.من از 15اسفند98بیکارشدمو 12فروردین 99ثبت نام کردم.برای همکارم پیامک تایید اومد ولی برای من نه.پیگیر شدم دیدم در ثبت نام اولیه اسم پدرمو اشتباه ثبت کردم ک اوایل خرداد متوجه شدم و اصلاح کردم.الانم هرچی ب سامانه مراجعه میکنم میگه باس منتظر پیامک باشی.ولی هیچ خبری نشده.ممنون میشم راهنمایی کنین.