• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99020604364
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

سمن‌های گیلان ۲۱۰ هزار بسته معیشتی را بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کردند

سمن‌های گیلان ۲۱۰ هزار بسته معیشتی را بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کردند

ایسنا/گیلان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: به محض فراگیری ویروس کرونا سمن های گیلان ۲۱۰ هزار بسته و اقلام بهداشتی شامل ماسک و دستکش، چهار دستگاه اکسیژن و تجهیزات بیمارستانی، ۵۰۰ بسته معیشتی را تهیه و بین اقشار آسیب پذیر توزیع کردند.

مریم بخشی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸، در گیلان ۱۰۶ سمن داشتیم که ۸۲ سمن فعالیتهای گسترده ای داشتند.

مدیرکل وزرش و جوانان گیلان با اشاره به نقش همدلانه جوانان در پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: به محض فراگیری ویروس کرونا سمن های گیلان ۲۱۰ هزار بسته و اقلام بهداشتی شامل ماسک و دستکش، چهار دستگاه اکسیژن و تجهیزات بیمارستانی، ۵۰۰ بسته معیشتی را تهیه و بین اقشار آسیب پذیر توزیع کردند.

وی با بیان اینکه حتی در این ایام مراکز مشاوره و ازدواج اقدام به ارایه خدمات کردند، گفت: ۱۰۰ مشاوره ازدواج تاکنون ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری توزیع ۸۸۰۰ بسته معیشتی برای گیلان در نظر گرفته شده که اداره کل ورزش و جوانان متولی توزیع اقلام است و در راستای تامین این بسته ها نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

در ادامه حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: پیشنهاد میشود جهت ساماندهی و هدفمند کردن کمک ها به اقشار آسیب پذیر در کرونا کمیته "همت جوانانه و کمک مومنانه" با مسیولیت جوانان تشکیل شود.

در ادامه حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شد و تحت آموزشهای لازم بهداشتی قرار گرفته اند.

وی افزود: زباله گردی جزو مشاغل سخت است، تاکنون ۱۰۰۰ نفر در پاتوقها شناسایی شده اند. همچنین ۸۵۰ نفر از کودک و نوجوان ۱۲ تا ۱۸ ساله در مراکز یا خانه ها مراقبت می شوند.

احمد آقایی با اشاره به نقش جوانان و سمن‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جامعه اظهار کرد: جوانان گیلانی در این رخداد تلخ و در جبهه مقابله با ویروس کرونا همچون گذشته خوب درخشیدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه کمک مومنانه و کمک به دیگر همنوعان همواره در آموزه‌های دینی سفارش شده است و یک معامله الهی است، افزود : کمک به نیازمند احسان است اما در این ایام به ویژه در ماه مبارک رمضان احسن است؛ در جنگ از وجود این جوانان استفاده شده و در تکنولوزی و دانش و فناورری هم این جوانان نقش آفرینی می‌کنند بنابراین یک ظرفیت عظیم هستند و هرچقدر بیشتر به آنان توجه کنیم دین خود را به آنان ادا کردیم.

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان افزود: سمن هایی که در سطح استان خصوصا از اداره کل مجوز دارند، هر کدام تعدادی از بسته ها را تقبل کنند و در اختیار جامعه هدف قرار دهند.

وی صدور مجوز جدید برای سمن ها را ضروری دانست و گفت: هدایت موضوعی سمن ها از دیگر مواردی است که باید به موضوعات روز جامعه بپردازند. در حوزه بحران فقط یک سمن داریم یا در حوزه کشاورزی اصلا سمنی نداریم که میطلبد در این حوزه ها سمن های بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha