• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99020704490
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ساعت کاری مراکز اهدای خون خراسان جنوبی در ماه رمضان چه تغییری می‌کند؟

ساعت کاری مراکز اهدای خون خراسان جنوبی در ماه رمضان چه تغییری می‌کند؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ساعت کاری مراکز اهدای خون شهرستان‌های بیرجند و طبس در ماه رمضان تغییر کرده و شرایط برای اهدای خون روزه‌داران پس از افطار فراهم شده است.

محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمامی اهدا کنندگان سرمایه ما هستند که با اهدای خون خود فداکاری و جان دیگران را نجات می‌دهند، اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و از طرفی با توجه به پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده های خونی، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان  اینکه  پزشک پیش از اهدای خون، داوطلبین اهدای خون را از نظر سلامتی بررسی می‌کند، افزود: این بررسی شامل مصاحبه پزشکی درباره سوابق پزشکی، رفتارهای فردی و انجام یک معاینه مختصر است.

عاملی با بیان اینکه در ماه رمضان به دلیل روزه‌داری میزان مراجعه برای اهدای خون کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در این ماه، ساعات کاری سازمان انتقال خون تغییر می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مراکز اهدای خون بیرجند و طبس در این ماه، بیان کرد: مرکز اهدای خون بیرجند در روزهای پنج شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۴۵ فعال خواهد بود و مردم می‌توانند پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ با مراجعه به این مرکز اهدای خون داشته باشند.

 مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: در روزهای شنبه تا چهارشنبه نیز مردم می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به مرکز اهدای خون بیرجند مراجعه کنند.

عاملی از فعال بودن مرکز اهدای خون شهرستان طبس پس از افطار خبر داد و گفت: در شب‌های قدر یک ساعت به زمان اهدای خون افزوده می‌شود، اما از مردم می‌خواهیم اهدای خون را تنها به شب‌های قدر موکول نکنند.

وی یادآور شد: شیوع کرونا نباید باعث شود بیماران نیازمند به خون را فراموش کنیم چراکه تمام مراکز اهدای خون برای اهدای خون شرایطی را در نظر می‌گیرند که بعضی از این شرایط به‌خاطر حفظ سلامت فرد اهداکننده خون و برخی دیگر، به‌منظور حفظ سلامت گیرنده خون در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha