• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99020704909

بهسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز شروع شد

بهسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز شروع شد

ایسنا/فارس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از آغاز عملیات بهسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

روح‌الله منوچهری با بیان اینکه، بهسازی کتابخانه شهید دستغیب قرار بود سال گذشته آغاز شود، اما به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ به تاخیر افتاد، گفت: سال گذشته مراحل مناقصه و تعیین پیمانکار این پروژه انجام شد اما در تحویل پروژه به پیمانکار به واسطه شیوع کروناویروس، تاخیر افتاد.

او اضافه کرد: برنامه ها بر این بود که عملیات به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های فرهنگی استان در نخستین روزهای معرفی شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، در مراسمی با حضور مسئولان و فرهنگوارن شیراز آغاز شود که به دلیل شرایط پیش رو محقق نشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از آغاز مراحل اجرایی این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه در سال جاری به پیمانکار تحویل داده شد و به‌سازی آن آغاز شده است. با شرایط موجود در کشور نیز به پیمانکار کتابخانه دستغیب درخصوص رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در این پروژه تاکید شده است.

منوچهری با بیان اینکه برنامه ریزی ها بر این بود که به‌سازی این کتابخانه در سال ۹۹ که همزمان با هفتادسالگی این کتابخانه است، به اتمام برسد، عنوان کرد: نامشخص بودن شرایط بیماری کرونا و تداوم آن، زمان بندی به‌سازی را از حالت پیش بینی خارج کرده و نمی توان زمان دقیقی برای اتمام کار درنظر گرفت. تلاش بر این است که به‌سازی این کتابخانه هرچه سریعتر به اتمام برسد تا قدیمی ترین کتابخانه شیراز در ساختمان خود مستقر شود.

این مسئول فرهنگی استان هزینه به‌سازی کتابخانه آیت الله شهید دستغیب شیراز را بیش از سی میلیارد ریال دانست و گفت: هزینه اولیه این پروژه تامین شده و برنامه ریزی برای جذب مابقی اعتبارات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: به‌سازی این کتابخانه در بخش های تأسیسات، ابنیه و به روزرسانی و زیباسازی تجهیزات است. در این راستا بهسازی بخش داخلی از جمله کف، سقف، دیوارها و پنجره ها، بهبود سیستم برق کشی، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم اعلام حریق، زیباسازی نمای بیرونی با در نظرگرفتن موقعیت کتابخانه و... از جمله مراحل کار خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه بحران شیوع کرونا روند بسیاری از برنامه ها را تغییر داده است، گفت: پیگیری دو برنامه مهم کتابخانه های عمومی فارس، یعنی به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب و تعیین زمین کتابخانه مرکزی شیراز متوقف نشده است؛ این دو پروژه از جمله تعهدات ما در حوزه پایتختی کتاب ایران است.

منوچهری همچنین گفت: کتابخانه های عمومی از ابتدای جدال کشور با بیماری کرونا به صورت فیزیکی تعطیل شده اما فعالیت های ترویجی خود را در فضای مجازی ادامه می دهند. کتابخانه های عمومی پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور است و  در حال حاضر که کشور در شرایط بحران است، کتابداران، علاوه بر مسئولیت اداری و شغلی، مسئولیتی اجتماعی دارند و آن هم تلاش برای تشویق به خانه نشینی مردم است. لازم است در این روزها برای اوقات فراعت مردم برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha