• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99020704912
  • خبرنگار : 71070

۱۱۵۳ ابتلا و ۶۰ فوتی جدید کرونا در کشور

۱۱۵۳ ابتلا و ۶۰ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت ازشناسایی ۱۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در توضیح آخرین آمار از وضعیت بروز کرونا ویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۰۴۸۱ نفر رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷۱۰ نفر رسید. عملا بعد از ۴۶ روز با عدد ۶۰ مورد مرگ و میر مواجه شدیم که اگرچه جان هر کدام از این عزیزان ارزشمند است، اما این کاهش موارد فوت ارزشمند است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۹۶۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی،  ۳۰۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: تا کنون ۴۲۱ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به استقبال صنوف و صنایع از ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، ادامه داد: حدود دو میلیون و ۲۷۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند.

وی گفت: بیشترین موارد ثبت نام در این سامانه مربوط به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی و از نظر فعالیت مربوط به صنایع، صنوف کوچک، محیط های اداری و مراکز تهیه مواد غذایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۲۲:۰۳

ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموع کادر درمانی کشور است. این حرف رهبری است در باره کادر درمانی ما ما هم سپاسگزار و قدردان آنها باشیم و خوش بدرخشیم یک قدردانی ماندگار. در کادر درمانی ما پزشکان به اندزه کافی درآمد دارند/در این میان متاسفانه پرستاران برای بار زحماتی که می کشند بهره مالی آنچنانی نمی برند/ تقریبا در تمام دنیا چنین است پیشنهاد: برای آنهایی که مسکنی ندارند در یک خیزش ملی و مذهبی خانه سازی کنیم ،این کار فواید زیادی برای همه جامعه دارد. الف- دلگرم کردن آنها به کار و جامعه شان،فراموش نکنیم که اینها همیشه درگیر سلامت و تندرستی ما هستند پس چه بهتر که با دلی شاد و مثبت این کار را انجام دهند. ب-بقیه اقشار مردم متوجه می شوند که هر کی پای مردم ایستاد ،مردم هم به پایش می ایستند. پ- به دنیا نشون میدیم که در این شرایط سخت تحریم ما فقط به دست زدن و سوت که باد هوا است اکتفا نکردیم و چه ملت سخت کوش و توانا و قدردانی هستیم. هزینه ها: زمین، از دولت و آستان ها ساخت از کمک های مردمی،(یک حساب باز ملی و قابل کنترل برای همه مردم ،هرکس هر چقدر میتونه)ارتش ، سپاه ،شهرداری ها و شرکت های ساختمانی ...... وهر نهاد دیگر که می تواند سنگی را روی سنگی بگذارد. اما اینکه اکنون شرایط اقتصادی ایدال نیست،می توان طرح را مطرح کرد و بعد اجرایی کردکه این باعث دلگرمی آنها در این شرایط سخت کاری امروز می شود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۰۰:۴۹

پرستاران ، ماماها و بهیارانی که بصورت شرکتی مشغول خدمت در شبکه بهداشت درمان هستند منتظر خبراستخدام هستند. این ها از جان مایع گذاشتند دولت از استخدامشان دریغ نکند