• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99020705038
  • خبرنگار : 71553

مرغ‌ها به سرنوشت جوجه‌ها دچار نشوند

مرغ‌ها به سرنوشت جوجه‌ها دچار نشوند

سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی می‌گوید وقتی سن و وزن مرغ افزایش می‌یابد، می توان آن را کشتار و منجمد کرد، به صورت قطعه بندی شده به بازار عرضه کرد یا به مصارف صنعتی رساند و دیگر نیاز به معدوم سازی و زنده به گور کردن نیست.

حبیب اسدالله‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی جوجه یکروزه تولید می‌شود، اگر به دست پرورش دهندگان یا مرغداری‌ها نرسد بایستی معدوم شود و این اتفاق رایجی است اما در مورد مرغ اینگونه نیست، زیرا اگر سن و وزن مرغ افزایش یابد می‌توان مرغ را قطعه‌بندی کرد یا به کشتارگاه فرستاد و سپس آن را منجمد کرد یا به مصارف صنعتی رساند؛ بنابراین اینگونه اظهار نظرها غیرکارشناسی و نادرست است.

وی ادامه داد: اما می‌توان گفت که فروش مرغ با این قیمت برای مرغداران چیزی کمتر از معدوم سازی نیست، زیرا آنها متحمل خسارتهای بسیاری شده اند و بسیاری از تولیدکنندگان در معرض ورشکستگی هستند.

سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: متاسفانه دولت فقط حمایت لفظی کرده است و هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده است. مقصر همه این مشکلات نیز کارگروه تنظیم بازار است، زیرا دستور افزایش تولید ماهیانه جوجه یکروزه و به تبع آن  تولید مرغ در کشور را بیش از نیاز معمول داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۹:۲۱

یعنی چی که جوجه کُشی رایجه؟! چه راحت این حرف را میزنند؟! چطور به خودتان اجازه می دهید بنابر مصالح مادی جان موجودات زنده را بگیرید و بگویید رایج است؟! اگر تا به حال رایج بوده خیلی کار غلط و اشتباهی بوده. می خوهید آن دنیا چه جوابی به خدا بدهید که جان مخلوقاتش را بخاطر سودجویی میگیرید آنهم اینقدر دردناک؟ هر کاری سختی خودش را دارد. مشکلات اقتصادی و اشتباهات شغلی را چرا با جان این موجودات جبران می کنید؟ اگر به این کارها ادامه دهید برکت و روزی حلال از زندگی تان می رود. راه حل صحیح دیگری را برای این موضوع پیدا کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۹:۳۹

به جای کشتن جوجه های بیچاره فکری به حال غذای مرغها و پرورششان بکنید که تخم مرغ ها و گوشتشان مزه آب می دهد. اصلا مزه ندارند. هر طور که بپزی اصلا مزه ندارند. مرغ را با پیاز و آب و نمک بپزی باید خوشمزه بشه. مرغ غذای خوب و کاملی است به شرطی که سالم پرورش داده شود و غذای خوب بخورد و در محیط خوب رشد کند. ما که از مرغ خوردن افتاده بودیم با این جوجه کُشی هم خیلی ناراحت شدیم هر وقت مرغداری را در تلویزیون می دیدم راستش از خوردن مرغ پشیمان میشدم. آخه محیط پرورششان خیلی غم انگیزه