• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99020705075
  • خبرنگار : 50147

۲۰ نفر در منطقه‌ای از بوشهر با بی‌توجهی به توصیه‌ها کرونایی شدند

۲۰ نفر در منطقه‌ای از بوشهر با بی‌توجهی به توصیه‌ها کرونایی شدند

ایسنا/بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید در استان بوشهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مراکز بیماریابی و انجام نمونه‌گیری توسط نیروهای بهداشتی در سطح استان بوشهر گام مؤثری در کشف و کنترل کرونا برداشته شده است.

سعید کشمیری با اعلام این خبر و با اشاره به روند مطلوب بهبودی بیماران افزود: تاکنون ۱۳۵ بیمار از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۵۶ مورد خانم و ۷۶ مورد نیز آقایان بودند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز بیماری یابی در استان بوشهر تصریح کرد: علت افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوشهر راه‌اندازی مراکز بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت است که طبیعتاً با این اقدام سرعت کشف و کنترل بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند.

کشمیری عنوان کرد: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیماریابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت زیرا در این مراکز، افرادی که به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته می‌شود.

سعید کشمیری ادامه داد: به علت افزایش بیماریابی که توسط نیروهای بهداشتی در مراکز خدامت جامع سلامت صورت گرفته است ۲۸ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز شناسایی شد.

عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی موجب ابتلای ۲۰ نفر از یک منطقه شد

دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: متأسفانه بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع، موجب ابتلای ۲۰ نفر از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد.

وی افزود: از مجموع موارد جدید در شهرستان بوشهر از ۲۴ نفر در مراکز جامع سلامت نمونه‌گیری سرپایی انجام‌شده و باحال عمومی خوب و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در منزل تحت مراقبت خانگی قرار دارند.

از حضور در تجمعات عمومی و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنیم

دبیر مبارزه با ستاد کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار است کرونا را شکست دهیم باید از حضور در تجمعات عمومی و دور همی‌های خانوادگی به‌شدت پرهیز کنیم چراکه کانون اصلی انتشار ویروس کرونا تجمعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۷:۴۵

با سلام در این روستا تولید ماسک در مسجد داشته اند دانشگاه علوم پزشکی سهل انگاری کرده است نه مردم، پیگیری کنید چرا با اینکه دو نفر آزمایش آنها مثبت بوده بستری نشده بودن؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۰۰:۱۸

بالاخره بوشهر را با آزاد کردن جاده و راهها و ورود مسافران به استان کرونا را گسترش دادن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۲۰:۱۰

نه بابا این آخر کاری مردم می بینم که جا نمیگیرند و سعی میکنند از جاده خاکی هم شده برن اینور اونور

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۹ ۰۲:۳۴

مردم روستا باید بیشتر مواظب باشن.نذارید این ویروس و روستاتون گسترش پیدا کنه متاسفانه راه باز شد هر که بره و بیاد.