• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99020805532
  • منبع : بوشهر

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تدریس مجازی

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تدریس مجازی

ایسنا/بوشهر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با تاکید بر حق برخورداری همه دانش آموزان از آموزش و پرورش مطلوب اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در راستای ایجاد و توسعه عدالت آموزشی بنا نهاده شده است.

نصرالله نوروزی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور و تعطیلی مدارس افزود: در شرایط فعلی که همه مدارس تعطیل است و امر آموزش از طریق فضای مجازی در حال پیگیری است ضرورت دارد که دانش آموزان با نیازهای ویژه در این فرایند به شکل ویژه‌تر مد نظر قرار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه لزوم رعایت شرایط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس های درس دانش‌آموزان استثنایی را نیز تعطیل کرده است، گفت: تلاش همکاران در مجموعه اداری و مدارس، استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در قالب آموزش از راه دور و با تاکید بر ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در بستر فضای مجازی بوده است.

نوروزی به شبکه اجتماعی آموزشی دانش آموزان در بستر اپلیکیشن شاد اشاره کرد و یادآور شد: مدارس استثنایی نیز مانند سایر مدارس به شکل فعال در شبکه آموزشی شاد فعالیت داشته است و معلمان این مجموعه بخش عمده ای از آموزش های خود را در بستر شاد به دانش آموزان ارائه می دهند. 

وی همچنین به راه اندازی کانال اختصاصی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد اشاره کرد و گفت: همکاران و اولیا دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت عضویت در این کانال و استفاده از محتواهای مفید آموزشی، توانبخشی، مشاوره ای بارگزاری شده در کانال بکوشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دسترسی بعضی از دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش های ارائه شده در بستر فضای مجازی، به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت و یا ابزارهای ارتباطی مورد نیاز و... همکاران دلسوز در مدارس استثنایی از نیازهای آموزشی این دسته از دانش آموزان نیز غافل نشده اند. 

نوروزی ادامه داد: در این راستا، ارائه آموزش مجازی در بستر شبکه شاد، تهیه و توزیع بسته های آموزشی مکتوب، تهیه لوح های فشرده آموزشی، فایل های صوتی و در برخی موارد خاص حضور معلم در منزل دانش آموز در دستور کار همکاران مجموعه استثنایی قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: شرایط کنونی باعث شد قابلیت های بسیار بالای فضای مجازی در امر آموزش و پرورش بر همگان روشن شود و جا دارد در آینده از این پتانسیل قدرتمند در آموزش و پرورش به شکلی بهینه تر و بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۱۲:۴۸

بچه های اوتیسم باید حضوری کار بشه . بچه های ما نه کاردرمانی دارند و نه گفتار درمانی و تازه نگهداریشون تو منزل باعث ازار همسایه ها توی این شرایطه . کاش یک مدت مرکز شبانه روزی امن براشون بود تا کرونا مهار میشه