• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99020906240
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج:

افزایش 22 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در کردستان

افزایش 22 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج گفت: امسال قیمت زولبیا و بامیه ممتاز 22 درصد و درجه یک 18 درصد در کردستان افزایش پیدا کرده است.

مظفر ارج امروز(9اردیبهشت) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای کنترل قیمت و مقابله با گرانفروشی قیمت زولبیا و بامیه توسط اتحادیه قنادان درجه بندی شده و در اختیار قنادان استان قرار گرفته که موظف به نصب آن در واحد کسبی خود هستند.

وی افزود: قیمت زولبیا و بامیه براساس نشست کمیسیون تنظیم بازار استان کردستان مشخص شده و بر اساس آن در واحدهای ممتاز کیلویی 22 هزار و درجه یک 20 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج، به افزایش قیمت شیرینی اشاره و بیان کرد: طی سال های گذشته تعاونی به قنادان شکر یارانه ای توزیع می کردند اما امسال خود قنادان شکر را در بازار کیلویی 7هزار خریداری کرده و این موجب گرانی زولبیا و بامیه شده است.

ارج عنوان کرد: قیمت‌ها براساس کمیسیون تنظیم بازار تعیین شده است، لذا مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی می‌توانند مراتب را به سامانه ستادهای خبری اعلام و گزارش دهند.

وی به تازگی و مرغوب بودن بامیه و زولبیا نیز اشاره و ذکر کرد: قنادان باید زولبیا و بامیه را با روغن تازه درست کنند که رنگ زرد و شفافی داشته باشد چرا که روغن سوخته موجب تیره و کدر شدن زولبیا و بامیه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج، با اشاره به اینکه کارتن شیرینی بسیار گران است و مقبول صرفه برای قنادان نیست، بیان کرد: مارک استاندارد، سین سلامت و نام مغازه باید بر روی کارتن شیرینی باشد.

ارج افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان در ماه مبارک رمضان جهت نظارت کنترل کالاهای پر مصرف و رعایت بهداشت در قنادی‌ها طرح بازرسی و گشت‌های مشترک توسط بهداشت، سازمان گردشگری و اماکن در سه نوبت صورت خواهد گرفت لذا شهرواندان می تواند با خیال آسوده شیرینی ایام ماه مبارک رمضان را خریداری کنند چرا که به صورت کاملا بهداشتی درست شده است.

وی از مردم درخواست کرد: زولبیا و بامیه را از واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب و قنادی که نرخ رسمی در مغازه نصب کرده‌اند خریداری و از خرید در مغازه‌های متفرقه که فقط در این ایام مشغول به فروش زولبیا و بامیه هستند، پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha