• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99020906453
  • خبرنگار : 50320

یکصد تماس روزانه با سامانه ۱۳۷

مددکاران داوطلب به یاری شهروندان مضطرب آمدند

مددکاران داوطلب به یاری شهروندان مضطرب آمدند

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن و کانون مددکاران استان اصفهان با اشاره به راه اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۳۷ از پنجم فروردین ماه، گفت: مددکاران داوطلب این سامانه در هر شیفت پاسخگوی ۵۰ تا ۱۰۰ تماس شهروندان برای کنترل اضطراب و نگرانی از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به آن هستند.

بتول امین جعفری با اشاره به راه اندازی خط تلفنی رایگان ۱۳۷ با مشارکت اعضای کلینیک مددکاری و اعضای داوطلب انجمن و شورای شهر اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: به منظور کنترل هرگونه اضطراب و نگرانی شهروندان در خصوص شیوع ویروس کرونا و ابتلا به آن، از پنجم فروردین ماه امکان برقراری تماس رایگان تلفنی و مشاوره ۲۴ ساعته با کارشناسان و مددکاران اجتماعی فراهم شد.

عضو گروه مددکاران اجتماعی گفت: با فراخوانی که در فضای مجازی منتشر شد بیش از یکصد مددکار اجتماعی، مشاور و روان شناس آمادگی خود را برای مشاوره تلفنی به شهروندان اعلام کردند.

وی راه اندازی این سامانه را فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از دانش و تجربیات مددکاران اجتماعی دانست و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن، مددکاران داوطلب با مشاوره‌های تلفنی شبانه روزی برای مدیریت استرس و اضطراب ناشی از این شرایط به کمک شهروندان آمدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر خاطرنشان کرد: در شیفت اول ۱۲ مددکار از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب و در شیفت دوم ۱۲ مددکار از ساعت ۲۰ شب تا ۸ صبح پاسخگوی شهروندان هستند، به طوری که هدف مددکاران این است که شنوندگان خوبی برای افراد باشند و برای حل مسائل و مشکلات روزمره به آنها کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت شرایط فعلی برای عبور از این بحران از سوی افراد جامعه، گفت: مددکاران ما هر شب گزارشی از بیشترین سوالاتی که از سوی مردم مطرح شده تنظیم می کنند تا از مشکلات و نیازهای افراد جامعه اطلاع داشته باشیم و براساس آن بتوانیم به مردم کمک کنیم.

امین جعفری با بیان اینکه در برخی موارد تماس گیرندگان ممکن است علاوه بر مشکلات روحی و روانی، مشکلات دیگری نیز داشته باشند، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر احتمال مشکوک بودن به کرونا در فرد یا خانواده اش وجود داشته باشد، همکاران ما با ارزیابی که انجام می‌دهند او را به سامانه ۳۱۱۳ ارتباط می‌دهند تا تحت مراقبت باشند و همینطور در پایگاه سلامت کرونا ثبت نام کند.

رییس انجمن و کانون مددکاران استان اصفهان فعالیت مددکاران این سامانه را در کاهش رفت و آمد شهروندان موثر دانست و توضیح داد: افراد از طریق تماس با این سامانه نیازی به رفتن به بیرون رفتن از خانه و مراجعه به مراکز درمانی و مشاوره ندارند، در عین حال که تمام مددکاران نیز به صورت دورکاری و از منزل فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه بسیاری از شهروندانی که با مددکاران تماس می‌گیرند دچار ترس و اضطراب ابتلا به کرونا شده‌اند، گفت: اولین گام، پذیرش خوب و همدلی و همراهی کردن از سوی مددکاران است و بعد از آن فرد با اطمینان خاطر و آرامش مسائل و مشکلات خود را بیان کرده و از مددکاران مشاوره و راهنمایی دریافت می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خمینی شهر با بیان اینکه این سامانه در هر شیفت پاسخگوی ۵۰ تا ۱۰۰ تماس بوده، اضافه کرد: مددکاران این روزها به حل مشکلات مختلف شهروندان همچون اختلافات زناشویی، مشکلات وسواس، استرس، ترس، اضطراب و ... کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه بحران چیزی است که به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد و مشخص نیست در چه زمانی به پایان برسد، اظهار کرد: بعد از پشت سر گذاشتن بحران، مسائل پسابحران وجود دارد که ممکن است سال‌ها و دهه‌ها با ما همراه باشد، پس خدمات رسانی به مردم هدفی است که باید به صورت مستمر دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.