• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99020906577
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد:

35 درصد منازل روستایی تایباد مستعد آبگرفتگی هستند

35 درصد منازل روستایی تایباد مستعد آبگرفتگی هستند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد گفت: اگر چه 35 درصد منازل مسکونی در روستاهای تایباد مستعد آبگرفتگی هستند، اما تجهیزات فعلی فقط پاسخگوی مواقع معمولی است.

غلامرضا صیادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دلیل این‌که به محض شروع سیلاب و بارندگی‎ها ارتباط با بسیاری از روستاها و بخش‎های شهرستان قطع می‏‌شود، شهرستان تایباد به هشت منطقه تبدیل شده است. در مراکز تعیین شده سطح شهرستان، هشت تیم ثابت به همراه تجهیزات مستقر شده و هر روستا دارای یک تیم امداد است.

وی با بیان این‌که شهرستان تایباد دارای 36 روستا در بخش میان ولایت و مرکزی است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود آبنمایی بزرگ در ورودی مشهدریزه موجب شده در زمان بارندگی و سیل راه ارتباطی به این منطقه قطع گردد، به همین علت قبل از شروع بارندگی تیم‎های امدادی در محل مستقر می‌‏شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد بیان کرد: اکثر روستاهای تایباد در میان ولایت به عنوان بزرگ‌ترین بخش و همچنین مشهد ریزه قرار دارند و در زمان سیلاب به این مناطق دسترسی نداریم و راه ارتباطی قطع می‎شود، به همین دلیل از یک سال قبل در همه روستاها تیم‎های امداد روستایی تشکیل و آموزش‎های لازم به آن‌ها فرا داده شد.

صیادی افزود: برخی دهیاری‎های روستاهای بزرگ تجهیزات لازم را خریداری کرده و به محض وقوع بحران با هماهنگی هلال‌احمر عملیات امداد رسانی را انجام می‌‏دهند، این اقدامات موجب شده در بارندگی‌‏های اخیر مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: چون روستاهای بخش میان ولایت در قسمت کوهستانی شهرستان قرار دارند و منشاء اکثر رودخانه‎ها از این بخش است، موجب شده این مناطق بیشتر با سیل درگیر باشند، از سویی چون حدود 35 درصد منازل روستاهای شهرستان تایباد مستعد آبگرفتگی هستند، برای همه روستاها و خود شهرستان نقشه خطر پذیری تهیه و تمامی مکان‌های امن با مشخصات کامل مشخص شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد با اشاره به وضعیت امکانات امدادی در شهرستان گفت: در شرایط فعلی تجهیزات مورد نیاز به خصوص برای مواجه شدن با سیلاب و امداد رسانی در مناطق کوهستان را در شهرستان نداریم و با کمبودهایی مواجه هستیم، تجهیزات فعلی برای مواقع معمولی پاسخگو هستند، همچنین در بخش خودروهای لجستیکی و عملیاتی، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که می‎طلبد در این خصوص توجه بیشتری به شهرستان شود.

وی مطرح کرد: با وجود این‌که در داشتن موتور پمپ و وسایل کوهستان کمبودهایی داریم اما با همراهی سایر نهادهای مدیریت بحران و فرمانداری توانستیم، حوادث را به خوبی مدیریت کرده و پوشش دهیم.

صیادی عنوان کرد: جمعیت کل شهرستان تایباد 127 هزار نفر بوده که بیش از 60 درصد آن شهری و بقیه روستایی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha