• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020906837
  • خبرنگار : 71132

رنجبرزاده:

پرتاب ماهواره نور آرامشی را در جامعه ایرانی ایجاد کرد

پرتاب ماهواره نور آرامشی را در جامعه ایرانی ایجاد کرد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور آرامشی را در جامعه ایرانی ایجاد کرد، گفت: ایران به عنوان یک کشور مسلمان توانست مستقلاً به توانمندی‌هایی دست یابد که مایه افتخار همه جهان اسلام است، آمریکا هم باید دست از قلدرمابی بکشد و به توانمندی‌های ایران تن بدهد.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد، گفت: آمریکایی‌ها اصلا اعتقادی به معاهده تعهد و قطعنامه ندارند که اگر تعهد داشتند این همه تحریم ظالمانه از ناحیه آنها اتفاق نمی‌افتاد و ما در فشار سنگین اقتصادی قرار نمی‌گرفتیم. اینکه شورای امنیت به عنوان ابزاری برای سرکوب توانمندی دیگر کشورها استفاده شود از اساس باطل است و قابل دفاع نیست.

وی افزود: آنچه آمریکایی‌ها را نگران کرده این است که چون ایران توانایی پرتاب موشک به فضا در محدوده نظامی را دارد پس موشک بالستیک هم می‌تواند به هوا بفرستد، بله این توانمندی وجود دارد. مثل این است که بگوییم کسی چون قدرت و زور دارد ممکن است به ما آسیب بزند پس باید نابود شود، این دلیل نمی‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها از توانمندی ایران نگرانند، افزود: و ظرفیتی که جمهوری اسلامی در خودش ایجاد کرده در چارچوب معاهدات بین‌المللی است. آنها می‌خواهند توقفی در مسیر توانمندی ایران ایجاد کنند و مجامع بین المللی را با خود همراه کنند. در حالی که همه کشورهای دنیا به این امر واقفند که آمریکایی‌ها نگران آینده خودشان هستند و می‌خواهند از توانمندی علمی و عملی ایران جلوگیری کنند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یک کشور مسلمان توانست مستقلاً به توانمندی‌هایی دست یابد که مایه افتخار همه جهان اسلام است، آمریکا هم باید دست از قلدرمآبی بکشد و به توانمندی‌های ایران تن بدهد، آنها باید تغییری در سیاست شان در قبال معادلات بین‌المللی ایجاد کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مردم از پرتاب ماهواره نور خرسند هستند، گفت: مردم از این موضوع خوشحال هستند که علیرغم اینکه در فشار تنگناها و مشکلات اقتصادی به سر می برند مسیر اعتلای نظام رو به پیشرفت و قدرت آمریکا رو به افول است. این افتخاری است که باعث می‌شود تمام کاستی ها قابل تحمل باشد و در شرایط فشار ناشی از تحریم بر مردم تسکینی بر آلام آنها بود.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور و توانمندی علمی سپاه، آرامشی را در جامعه ایرانی آن هم در میانه بحران کرونا ایجاد کرد، افزود: امیدواریم شاهد این باشیم که راه شهدا، امام و رهبری که عدالت محوری در گستره جهان و پیگیری ظلم و تعدی غاصبان و ستمگران در خاورمیانه، خلیج فارس و غرب آسیاست همچنان تداوم یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۱۲:۲۴

قرار دادن ماهواره در مدار کاری بزرگ و قابل تقدیر است در صورتی که تعداد زیادی از مردم نمی دانند چه کاری شده ارامش بر اساس چه معیارهایی سنجیده شده از اتفاقات خوب بد دفاع نکنیم