• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99021007581
  • منبع : نمایندگی سمنان

۲۴ میلیارد ریال جریمه برای تولیدکنندگان نان‌های بی‌کیفیت در سمنان

۲۴ میلیارد ریال جریمه برای تولیدکنندگان نان‌های بی‌کیفیت در سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام ۱۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان در سال گذشته خبر داد.

مهدی یحیایی در حاشیه جلسه کارگروه خرید گندم این استان با اعلام این خبر اظهار کرد: این بازرسی‌ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و بمنظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی در استان انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷ ، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان گفت: با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می کنند به شدت برخورد می شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار کرد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته ، ۸۳۲ فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی ، عدم رعایت ساعات کاری، عرضه خارج از شبکه آرد و ... تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

یحیایی ارتقاء کیفیت نان و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی را از مهمترین مصوبات و اهداف کارگروه آرد و نان استان عنوان کرد و گفت: به‌منظور بهبود کیفیت نان‌های تولیدی استان در سال گذشته ۱۸۹۵( نفر ساعت ) از متصدیان واحدهای خبازی در سطح استان آموزش های لازم را دیده اند و این امر در سال جاری نیز در حال اجرا است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان افزود: عملکرد واحدهای نانوایی به‌صورت ماهانه از حیث کمیت، کیفیت ، قیمت و نصب نرخنامه و تعداد شکایت های مردمی مورد بررسی قرار می گیرد که طی ارزیابی صورت گرفته در فروردین ماه سالجاری ، استان سمنان با ۳ مورد شکایت مردمی از نانوایی‌ها ، جایگاه برتر را در کشور دارا بوده است.

وی تصریح کرد: با بازرسی جدی تر نانوایی های سطح استان و بهره گیری از بازرسان افتخاری زمینه کاهش شکایات مردمی و افزایش رضایت مندی مشتری را فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم فروشی ، گرانفروشی، عدم رعایت ساعت کاری ، عرضه خارج از شبکه و جابجایی مشکوک آرد موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha