• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021107995
  • خبرنگار : 50072

سوپرمارکت‌ها؛ برندگان مالی بحران کروناویروس

سوپرمارکت‌ها؛ برندگان مالی بحران کروناویروس

ایسنا/خراسان رضوی همه‌گیری کروناویروس عادات خرید را تغییر داده اما این تغییر عادت با بخش‌های خرده‌فروشی سازگار بوده است.

به گزارش نیوز تاک، درحالی‌که خرید حضوری در بسیاری از مراکز خرید استرالیا حدود 14 درصد کاهش‌یافته و 20 تا 30 درصد فروشگاه بسته شدند، اما همه خرده‌فروشان با مشکل روبرو نشدند.

مدیرعامل تحقیقات بازار استرالیا گفت:" سوپرمارکت‌ها برندگان بدیهی هستند، اما ماندگار نخواهند بود."

وی اظهار کرد: "مطمئنا، طی 6 هفته گذشته، خریدها بیش از مصرف بوده‌اند."

به‌عنوان‌مثال Woolworths (سوپرمارکت آنلاین در استرالیا) در 13 هفته 10 درصد رشد فروش مواد غذایی ثبت کرده است.

وی معتقد است که خریداران با کاهش ذخیره خود به سمت مشاغل دیگر نیز گرایش پیدا می‌کنند.

سوپرمارکت‌ها تنها خرده‌فروشانی نیستند که رونق کروناویروس را تجربه می‌کنند چون میزان فروش گل‌فروشی‌ها نیز افزایش‌یافته است.

در همین حال، فروشگاه آنلاین Myer نیز از افزایش 600 درصدی فروش محصولات مراقبت از پوست، افزایش 520 درصدی محصولات زیبایی و افزایش 171 درصدی فروش سرگرمی خبر داده است.

از طرف دیگر، بخش‌های خرده‌فروشی زیادی وجود دارند که به دلیل کروناویروس با مشکل مواجه شدند.

مد نیز همانند فروش کفش کاهش‌یافته است.

کاهش رانندگان در جاده‌ها نیز به کاهش تقاضا برای تعمیرات خودروها منجر شده به‌طوری‌که تعمیرکاران خودرو گزارش دادند که در دو هفته گذشته گردش مالی آنها بیش از 50 درصد کاهش‌یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.