• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021108100
  • خبرنگار : 50093

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد؛

مقاومت اپراتورها در برابر رایگان کردن اینترنت کلاس‌های مجازی

مقاومت اپراتورها در برابر رایگان کردن اینترنت کلاس‌های مجازی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رایگان کردن اینترنت دانشجویان حداقل‌ترین کاری است که باید انجام شود، اما اپراتورها به فکر سود خودشان هستند، وزارت ارتباطات هم زورش به اپراتورها نمی‌رسد.

دکتر سعید ابریشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه در شرایط آموزش مجازی اظهار کرد: وزارت علوم لیست سایت‌های دانشگاه‌ها را به وزارت ارتباط داده است و آن‌ها به اپراتورها ابلاغ کرده‌اند. بعضی از اپراتورها استفاده از سایت‌های دانشگاه را رایگان کرده‌اند، اما همچنان برخی از اپراتورها اقدامی انجام نداده‌اند.

وی افزود: در اسفند 98 در حالی که بعضی‌ها فکر می‌کردند پس از نوروز، دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند، کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم به این نتیجه رسیده بود که کلاس‌ها در ترم جاری باید مجازی برگزار شود. پیگیری رایگان کردن اینترنت دانشجویان برای استفاده از سایت‌های آموزش مجازی، نخستین اقدامی بود که رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم انجام داد. بلافاصله لیست سایت‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها جمع‌آوری و در اختیار وزارت ارتباطات داده شد. دکتر منصور غلامی در یک نامه از وزارت ارتباطات گله کرد که چرا هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی در ادامه تصریح کرد: این شرکت‌ها خصوصی هستند و حاضر به هیچگونه ضرری در این زمینه نیستند. این گونه نیست که وزارت ارتباطات در جریان رایگان کردن سایت‌های آموزشی مجازی نباشد. از تک تک اقدام اپراتورها در این زمینه آگاهی دارد. تا مدتی امید داشتیم که اپراتورها استفاده از سایت‌های آموزش مجازی را برای دانشجویان رایگان خواهند کرد، چرا که در غیر این صورت وزارت ارتباطات مجوزشان را ابطال خواهد کرد، اما مشاهده کردیم که غیر از این است و گویا وزارت ارتباطات زورش به اپراتورها نمی‌رسد.

ابریشمی عنوان کرد: در حال حاضر امیدمان را برای رایگان کردن اینتنرت مصرفی دانشجویان در استفاده از کلاس‌های آموزش مجازی از دست داده‌ایم. رایگان کردن اینترنت دانشجویان حداقل‌ترین کاری است که باید انجام شود. خیلی از افراد در این شرایط ضرر کرده‌اند، برخی از کسب و کارها تعطیل شده‌اند، اما این اپراتورها به فکر سود خودشان هستند. چه اشکالی دارد اپراتورها کمی ضرر کنند در حالی که استفاده از اینترنت در شرایط کنونی در کشور دو برابر شده است. با این وجود کلاس‌ها رو به اتمام است و تا پایان ترم 6 هفته دیگر باقیمانده است. امیدوارم در مدت باقیمانده اقدامی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha