• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021309159
  • خبرنگار : 71610

تعقیب عناصر داعش و عوامل حمله به سامرا توسط حشد شعبی

تعقیب عناصر داعش و عوامل حمله به سامرا توسط حشد شعبی

به دنبال حمله بامداد امروز (شنبه) داعش به سامرا، منابع آگاه از تعقیب عناصر این گروه تروریستی توسط حشد شعبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حشد شعبی بامداد امروز ویدیویی را منتشر کرد که در آن شماری از نیروهای حشد شعبی در حال حمله و تعقیب عناصر داعش و عوامل حمله به این نیروها در سامرا هستند.

در همین حال، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال عراق مجهز به تجهیزات نظامی صبح امروز وارد مناطقی از سامرا شدند.

این منبع افزود: عملیات تعقیب عناصر داعش با پشتیبانی گسترده هواپیماهای ارتش انجام می‌شود.

در همین راستا، بخش رسانه امنیتی عراق نیز گزارش داد که گردان یکم از تیپ ۲۷ پیاده‌نظام عملیات الجزیره بررسی و تفتیش جنوب شرق "وادی الحجیه" واقع در غرب "کبیسه" در غرب الأنبار را آغاز کرده است.

طبق این گزارش، این عملیات به دنبال دستیابی به اطلاعات دقیق مبنی بر حضور عناصر تروریستی در جنوب کبیسه آغاز شد و طی آن میزان قابل توجهی تجهیزات نظامی ازجمله یک دستگاه موتور سیکلت، چند کمربند انتحاری، بمب‌های استوانه‌ای، دو کیلوگرم ماده سی۴ و خمپاره متعلق به داعش کشف و ضبط شد.

یک منبع امنیتی در عراق امروز اعلام کرد: یکی از مقرهای نیروهای وابسته به حشد شعبی در منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت در معرض حمله داعش قرار گرفت. در این حمله ۱۲ تن از اعضای حشد شعبی کشته شدند.

در این راستا حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری‌هایی میان داعش و نیروهای حشد شعبی در مناطق بلد و مکیشیفه در جنوب تکریت رخ داد. طی این درگیری‌ها نیروهای حشد شعبی تعدادی از داعشی‌ها را از پای درآوردند.

به گفته یک منبع امنیتی، داعشی‌ها از مناطق تل الذهب و یثرب در جنوب سامراء و مکیشیفه در غرب و مطیبیجه در شرق و جلام الدور در شمال سامراء به این شهر حمله کردند. در این حمله ۱۲ نیروی حشد عشایری و تعدادی تروریست کشته و چهار تن نیز زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha